Waar kan ik een foto zien van "1 miljoen"?

Ik weet natuurlijk hoeveel een miljoen is en dat dit een gigantisch getal is, maar ik heb natuurlijk nog nooit "1 miljoen" in het echt gezien (op zandkorrels op het strand bijvoorbeeld na).
Ik zou graag een foto willen zien van "1 miljoen". Dit mag een foto zijn van ongeveer 1 miljoen zandkorrels, maar ook een foto van bijvoorbeeld 1 miljoen hele kleine stipjes (een hele grote foto/afbeelding waar er bijvoorbeeld 1 miljoen piepkleine zwarte punten op staan die je kan zien als je inzoomt).
Zijn hier foto's van?
Liefst geen foto's van een strand en dan zeggen dat er in ieder geval een miljoen zandkorrels liggen maar liever iets preciezers

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
3.2K

Antwoorden (5)

Een plaatje van één miljoen stipjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vreemd, het plaatje wordt niet geplaatst. Hier is de URL:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen foto nog (ik zoek nog) maar op dit plaatje zie je hoeveel 1 miljoen biljetten van 100 dollar er uit zien op een pallet. Zie bron voor andere afbeeldingen van biljetten van 100 dollar.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik weet dat er een basisschool is die er jaren over heeft gedaan om 1 miljoen doppen te verzamelen. Een juf daar wilde haar kinderen ook laten zien hoeveel een miljoen is. Helaas kan ik daar geen foto van vinden.

Probeer je voor te stellen dat je 1 miljoen vierkantjes hebt van 1 bij 1 bij 1 cm. Als je van die miljoen vierkantjes 1 groot vierkant maakt heb je ook precies 1 kubieke meter. Dus 1 kubieke meter (1 bij 1 bij 1 meter) bestaat uit 1 miljoen blokjes van 1 bij 1 bij 1 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zijn precies 1 miljoen pixels te zien: http://www.milliondollarhomepage.com/

Verder nog wat plaatjes waarbij je maar moet geloven dat het een miljoen is wat je ziet:
http://sgboleh.blogspot.nl/2010/09/what-will-you-do-with-1-million-dollar.html
http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/06/saab-in-zeventien-jaar-klokkie-rond-bij-een-miljoen-mile
http://demonocracy.info/infographics/eu/debt_greek/debt_greek.html
http://www.ijmuidercourant.nl/algemeen/cultuur/entertainment/article10354041.ece/1-Miljoen-kijkers-voor-tas-met-1-miljoen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is 200 miljoen dollar het kan ook ietsjes meer zijn dus hier heb je een idee van hoeveel "maar" 1 miljoen euro is :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord bevat ook een foto, maar ik wijs je op een andere manier om "een miljoen" te visualiseren.

Pak een boek van een gemiddeld formaat. Niet te groot, niet te klein, met een middelgrote lettertype, en zonder plaatjes.
Gemiddeld genomen heeft zo'n boek rond de 1500-1600 letters per bladzijde (spaties niet meegeteld) Dat betekent dat zo'n boek moet meer dan 650 bladzijden, allemaal volgeschreven, om 1 miljoen letters te bevatten.
Dat is een behoorlijk dik boek!

Als je de foto's beneden kijkt, dan zie je twee afbeeldingen met 1 miljoen.
- De eerste is exact één miljoen briefjes van 1 dollar.
- De tweede is een schatting, maar men had berekend dat tijdens de "inauguration" van Obama, ongeveer 4 jaar geleden, 1 miljoen mensen daar stonden.

Ik hoop dat je dit kan helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met name voor de tweede foto kan je het beste erop klikken om deze op grotere formaat te zien.

Toegevoegd na 6 dagen:
Nog één voorbeeld van één miljoen:
Alle haren bij elkaar opgeteld op de hoofden van 10 mensen zijn ongeveer 1 miljoen. Een menselijk hoofd heeft namelijk gemiddeld genomen 100.000 haartjes.