Bestaat er een prisma met een onevenaantal hoekpunten???

Ik ben bezig met wiskunde en kom er niet uit. De vraag die ik beantwoord wil hebben kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Bij een prisma heeft elk hoekpunt op het ene een corresponderend hoekpunt op het andere vlak. Het aantal hoekpunten op het ene vlak is daarom gelijk aan dat op het andere vlak. Daarom is het totaal aantal hoekpunten twee keer het aantal hoekpunten op een vlak. Het totaal aantal hoekpunten is dus deelbaar door twee en daarom even.