Hoeveel m3 is 38.000 KJ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je gas? Want dat is niet met zekerheid te zeggen, dat ligt dan weer aan de kwaliteit van het gas. De leverancier test de kwaliteit zeer vaak en komt dan achteraf met een gemiddelde op de proppen. Zodat je rekening klopt.

Antwoorden (3)

Je kunt geen inhoud relateren aan een energiewaarde in die zin. De vraag is hetzelfde als: Hoeveel kilometer is 70 graden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij je aardgas bedoelt. Dan kom je op ruim één m3 uit.
Zo rond de 1.2 m3
14 jaar geleden
1 kcal = 4186 J

En wikipedia leert ons dat voor bv aardgas 1m3 11,597 tot 12,837 kCal levert.
Dus je hebt het over rond de 50.000J = 50KJ per m3 aardgas. Afhankelijk van het type.

Toegevoegd na 2 minuten:
50.000Kj natuurlijk.

Dus 38.000Kj is grofweg driekwart kuub aardgas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoel hoeveel potentiéle energie een bepaalde massa in een m3 heeft, dan hangt het af van de dichtheid van het gas/gasmengsel/vloeistof/vaste stof etc.

Daarna kan je met E= m x c2 de hoeveelheid potentiële energie berekenenen, die er vrij komt in geval van kernfusie of annihilatie met de stof zijn anti-deeltje.