Wat heeft de dikgedrukte 8 te betekenen?

Het is een wiskunde antwoord. Het heeft te maken met Exponentiële groei.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk stelt dat het symbool ∞ voor wat staat voor oneindig, dat teken staat niet op het klavier en men zal gemakshalve een vette 8 gebruikt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat als het goed is elders op de website.
Ik vermoed dat het een bewerking is, net zoals optellen en delen. De vette 'a' is volgens mij vermenigvuldigen, de vette '8' zou worteltrekken kunnen zijn. Vierkantswortel dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er gaat iets mis met de weergave van karakters. Er staat namelijk onzin. Een = wordt zo te zien niet weergegeven en een vette 8 lijkt een + teken te zijn.

zie 20c, volgens mij moet er staan:

0,2t + 3 = 6
0,2 t = 3
t = 15