Wat is precies het domein en bereik (wiskunde)?

Ik snap het verschil tussen het domein en het bereik bij wiskunde niet helemaal, iemand meer informatie?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wiskunde
13.6K

Antwoorden (1)

Domein

Het domein van een formule bestaat uit alle mogelijke waarden van x waarvoor de formule een uitkomst y geeft.
Of: Het domein van een functie bestaat uit alle mogelijke waarden van x waarvoor een functiewaarde bestaat.

Bereik

Het bereik van een formule bestaat uit alle mogelijke waarden voor y.
Of: Het bereik van een functie bestaat uit alle mogelijke functiewaarden.
6 jaar geleden
WimNobel
6 jaar geleden
Helemaal mee eens! Met deze kanttekening: In de computerwetenschap wordt vaak het woord domein gebruikt, waar dat volgens de wiskundige definitie bereik zou moeten zijn.