Hoeveel blaadjes moet je invullen wil je Toto 13 altijd goed hebben ?

Bij Toto 13 voorspel je de uitslagen van 13 voetbalwedstrijden, dus een 1 bij winst voor de thuisploeg, een 2 als de uitploeg wint en een x bij een gelijkspel. Je wint de jackpot alleen als je ze alle 13 goed hebt.

Nu is mijn vraag ; hoeveel blaadjes moet je invullen wil je Toto 13 ALTIJD goed hebben, dus hoeveel verschillende combinaties zijn er mogelijk die altijd een goede hebben ?

Het is een beetje een wiskundige vraag, maar wiskunde was nooit mijn sterkste vak op school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
4.9K

Antwoorden (1)

Voor 1 wedstrijd heb je 3 mogelijkheden. Voor 2 wedstrijden 3x3, voor 3 wedstrijden 3x3x3 enzovoorts.

Voor 13 wedstrijden dus 3x3x3x3x3x3x3x3x3x3x3x3x3= 3 tot de macht 13 = 1.594.323