als een prisma 26 grensvlakken heeft, hoeveel hoekpunten heeft het dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
5.7K

Het beste antwoord

De prisma heeft 26 grens vlakken. 2 daarvan zijn de boven en onderkant. Dan houd je dus 24 vlakken over aan de zijkanten met elk 4 hoekpunten. Elke hoekpunt valt samen met een ander vlak, dus deel je dit door 2, 4/2=2 2*24 vlakken is 48.

Toegevoegd na 34 seconden:
48 hoekpunten dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

24 hoekpunten:

http://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=60214&j=2009