(V3: V6) tot de 3e

oplossen som + uitleg graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahhaha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U zou Uw vraag m.i. iets vriendelijker kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woef! Beter ga jij even het leger in, daar geven ze commando's!
Kimath
12 jaar geleden
Succes met je huiswerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL!
op een vriendelijke vraag had je misschien een antwoord gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes Sire ! /fail
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw. jij hebt weinig respect voor je medemens. Hier ga je geen antwoord op krijgen, uit respect op jouw manier.

Het beste antwoord

V6 = V2 x V3

V3 1
------- = -----
V2 x V3 V2

dit tot de 3e

1 1 1 1
----- x ----- x ----- = -----
V2 V2 V2 2V2

eventueel nu nog boven de streep en onder de streep met V2 vermenigvuldigen (dus eigenlijk met 1 vermenigvuldigen, dus verandert er niks)

1 V2 V2 V2 1
----- x ----- = ------ = ------ = --- V2
2V2 V2 2 x 2 4 4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan toch wat sneller en bovendien nog wat verder vereenvoudigd.

Met sqrt(a)/sqrt(b) = sqrt(a/b) geldt:

sqrt(3)/sqrt(6) = sqrt(3/6) = sqrt(1/2) = 1/sqrt(2)

Die vierkantswortel is een macht 1/2, dus met de derdemacht wordt dat een product van de machten 1/2 en 3:

1/(2^(3/2)) = 1/(2.2^(1/2)) = 1/(2.sqrt(2))

Als je de noemer wortelvrij wil maken, vermenigvuldig teller en noemer dan nog met sqrt(2).

1/(2.sqrt(2)) = sqrt(2)/4