Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kom je altijd goed in het water terecht, als je jezelf vanaf een hoge duikplank, met je lichaam kaarsrecht, achterover naar beneden laat vallen?

Een vriend van mij beweerde dit, maar ik vraag me af of het waar is. De stelling is dus:

Wanneer je achterstevoren op een hoge duikplank staat, je armen recht langs je lichaam houdt, van je lichaam een plank maakt en stijf houdt, en je alleen maar achterover laat vallen, kom je na een draai van 360 graden altijd weer goed, met je voeten eerst in het water terecht.

Ik zou denken dat dit maar net afhankelijk is van de hoogte van de duikplank en de lengte en het gewicht van de persoon. Maar hij zegt dat dit niet uitmaakt (mits de duikplank niet te laag, zeg hoger dan 3 meter is).

Weet iemand of dit waar is? Ik wil het namelijk wel proberen, maar niet plat op mijn buik of rug terechtkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

nee dus, ik spreek uit ervaring
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Hoe jij erover denkt is juist. De hoogte van de duikplank doet er zeker toe. Als je het bijvoorbeeld op 3.5 meter doet, en het lukt, kan het dus nooit op 4 meter lukken. Je lichaam blijft draaien, en maakt geen hele ronde als je vanaf een halve meter hoger "valt". Niet doen dus, levens gevaarlijk. Zeg tegen die grapjas dat hij het eerst een keer voor doet op 3 verschillende hoogtes ;)

Toegevoegd na 10 minuten:
Antwoord op je vraag moet zijn; nee

Maar na het (nog eens) lezen van je beschrijving kom ik tot de ontdekking dat je het van 2 kanten kunt zien. De zin; "kom je na een draai van 360 graden altijd weer goed, met je voeten in het water terecht" klopt wel. Na een draai van 360 graden kom je idd op je voeten terecht ;)

Dus het is maar net hoe je het bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding