Kan iemand mij helpen het maken van een Voronoi-diagram?

Hallo, Zou iemand me wat tips kunnen geven over het maken van een Voronoi-diagram met 5 centra en 3 oneindige cellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

We zijn op zoek naar een Voronoi diagram (in het platte vlak) met 5 centra. Ieder centrum ligt in een cel en we willen nu dat 3 van deze cellen oneindige oppervlakte hebben.
Beschouw het Voronoi diagram gegenereerd door de hoekpunten van een gelijkzijdige driehoek. Deze heeft reeds 3 oneindige cellen. Door nu twee centra vlak bij elkaar rond het midden van de driehoek te plaatsen ontstaan er twee nieuwe eindige cellen. Hiermee heb je volgens mij het gewenste diagram te pakken.
Probeer het maar eens uit met de applet op onderstaande link.