hoe schrijf je googolplex?

ik zit altijd elke dag op google en ik google op getallen. nu heb ik googolplex gevonden en daar achter staat googol nullen maar dat kunnen er niet honderd zijn want dat is googol al

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
4.3K

Het beste antwoord

een 1 met duizendtien nullen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dit duidelijk genoeg

Andere antwoorden (1)

Een googolplex is een 1 met een googol nullen, ofwel 10 tot de macht googol.

Aangezien het aantal cijfers in een googolplex gelijk is aan een googol+1, is het onmogelijk om het getal googolplex in het decimale talstelsel uit te schrijven, omdat men nooit genoeg materiaal ter beschikking zou hebben: er zouden per atoom in het heelal minstens 10.000.000.000.000 cijfers moeten worden genoteerd.

En Googol is een 1 met 100 nullen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus nog even in Jip en Janneke taal:

Googolplex krijg je door een 1 neer te zetten, en daarna tot googol te tellen, en bij elke tel 1 nul erachter te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie hier een min voor geeft is niet zo slim. + dus.