|< = K van Kleiner dan.

> is dus groter dan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
< = kleiner dan Ezelsbruggetje = K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een appel > een mier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
> positief is groot
< negatief is klein

De ezels brug van de K is ook een goede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat iedereen toch al heeft geantwoord doe ik het ook nog maar een keertje, levert toch weer een punt op. Weer een punt dichter bij niveau 3

Het juiste antwoord is: >
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kant waar het teken naar toe hapt is de grote kant en de kant waar het teken sluit is de kleine kant.

3 < 5 drie is kleiner dan vijf
5 > 3 vijf is groter dan drie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
> is groter dan
< kleiner dan
>- gelijk of groter dan
<- gelijk of kleiner dan

Streepje hoort onder het pijltje!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
≤ gelijk of groter dan
≥ gelijk of kleiner dan
Toen ik zes of zeven was, heb ik geleerd dat je een aantal bolletjes boven elkaar kunt tekenen: drie bolletjes voor de 3, vijf bolletjes voor de 5. Vervolgens verbind je de bovenkanten en de onderkanten van je stapels bolletjes. Zo krijg je 3<5, 5>3 en 4=4 - zie illustratie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Snap et niet helemaal weet je ?
Oke, tot ik deze thread las wist ik het antwoord op deze vraag blind en slapend. door jullie ezelsbruggetjes blijf ik in volstrekte verwarring en gedesillusioneerd achter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
> is groter dan zo kun je dat onthouden :

------------------------------50--------------------------------
50 staat ongeveer in het midden. > is meer dan 50. < is minder dan 50. Ok ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
|< K voor kleiner
|>

Weer een punt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn zoon heeft op school het volgende ezelsbruggetje geleerd:
> afstand tussen de pootjes links is groot, is "groter dan".
< afstand tussen de pootjes links is klein, is "kleiner dan".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
>
Wat ik heb geleerd (ja heel omslachtig bedenk ik me nu):
Kijk hoe het er aan het begin aan toe gaat (dus links vh teken).
Is de afstand tussen de 2 pootjes groot? Dan is de ruzie tussen beide pootjes GROTER DAN de ruzie aan het einde.
Is de afstand tussen de 2 pootjes klein? Dan is er geen ruzie, en is de ruzie tussen de pootjes KLEINER DAN aan het einde.
Jeetje wat een raar ezelsbruggetje hè!

En volgens mij zijn alle andere ezelsbruggetjes hierboven al vernoemd, korte samenvatting:
*voor < zet je een streepje en dan staat er K van kleiner dan
*De krokodil of pacman hapt naar het grotere getal
*Kijk hoe het teken er links uitziet: de afstand bij de pootjes van het groter dan - teken is groter (namelijk aanwezig) en de afstand van de pootjes van het kleiner dan-teken is kleiner (namelijk afwezig).

(sorry als wat ben vergeten)
Dus... wordt het geen tijd de vraag te sluiten?