iest met een schaakbord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

tweemachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gehele machten van twee.
Cryofiel
14 jaar geleden
Het is de "natuurlijke manier van tellen" volgens Frank Benford.

Niet rekenkundig maar meetkundig. Een meetkundige rij is nauw verwant met logaritmes, en Benford verwees naar onder andere naar de wet van Weber, naar de toonladder en naar de groei en sterfte van bacteriekolonies. 'De natuur', concludeerde hij, 'telt logaritmisch en bouwt en functioneert op die manier'.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik denk trouwens dat je op zoek bent naar een naam zoals bij de "Fibonacci sequence"

0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch heel goed... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel!
Cryofiel
14 jaar geleden
Maar waarom in het Engels? Wat is er mis met Fibonaccireeks, desnoods reeks van Fibonacci?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis mee, dat komt omdat ik tweetalig ben opgevoed, daarom zoek ik ook vaak in het Engels en vertaal het dan of ga naar de Nederlandse link op wiki. Nu ben ik dat vergeten.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, capisco!