Wat is het verschil tussen wiskunde A, B, C, D?

Ik moet aan het einde van dit jaar een profiel kiezen en dan moet ik dus ook kiezen tussen wiskunde A, B, C en D.
Wat is het verschil hiertussen?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik bedoel niet wat moeilijker is, maar wat er allemaal in zit (algebra, kansen enz.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
4.6K

Het beste antwoord

Wiskunde A is vooral kansberekening en grafieken. Dit gaat vaak met verhalen
Wiskunde B gaat vooral om algebra wat echt vaak som per som is.
Wiskunde C kan alleen op het VWO gedaan worden en er wordt algebraïsche vaardigheden verwacht.
Wiskunde D is het moeilijkst, je kan het zien als een soort verlenging van wiskunde B en kan ook alleen maar in combinatie met wiskunde B.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wiskunde C is bedoeld voor het profiel Cultuur en Maatschappij, Wiskunde A voor Economie en Maatschappij en Natuur en Gezondheid, en Wiskunde B is voor Natuur en Techniek. Wiskunde D is een zogeheten profielkeuzevak voor het profiel Natuur en Techniek en voor geen enkel profiel verplicht.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1722051
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eerste zin klopt niet helemaal, de meeste mensen kunnen wiskunde C niet kiezen, alleen op VWO is dat mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt met alle profielen wiskunde B kiezen hoor. Met e&m bijvoorbeeld kan je wiskunde A voor wiskunde omruilen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja de vraag is onvolledig: er staat niet welk niveau, ook niet welke richting etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij vraagt ook niet welke richting, maar wat het verschil is daartussen.
Wiskunde A is meer grafieken.
Wiskunde B is meer Algebra.
Wiskunde C heb je heel weinig aan.
Wiskunde D is meer kansberekeningen enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet op welke school jij gezeten hebt, maar wiskunde A is grafieken en tabellen ivm met de economische kanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou echt niet hoor, wis À is vooral kans.
Wiskunde C is de minst moeilijke wiskunde, deze kan je alleen bij VWO kiezen omdat op VWO wiskunde verplicht is op lagere niveaus hoef je geen wiskunde dus is er ook een wiskunde C

Wiskunde A meer de wiskunde die in de economie wordt gebruikt

Wiskunde B is verplicht bij NT profiel en kan door andere profielen gekozen worden in de plaats van Wiskunde A, dit is meer de wiskunde die met exacte vakken te maken hebben.

Wiskunde D is verdieping op wiskunde A en B, het is wel verplicht om Wiskunde B te hebben.