Bij wiskunde heb ik de som 37,200:10,000= nou snap ik deze som niet omdat ik niet weet of het een punt of een komma moet zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Die komma tussen 37 en 200 zal waarschijnlijk gewoon een punt zijn, het zou geen nut hebben om iets te delen door 10 komma nulnulnul , maar wel door tienduizend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, je krijgt in beide gevallen toch hetzelfde antwoord uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zijn allebei komma's, dis 37,2/10 kan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er echt staat 37,200 dan is het ook echt 'komma' 200.

Als je bijvoorbeeld 1 miljoen wil schrijven dan schrijf je 1.000.000 en niet 1,000,000.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
???
In de VS schrijf je 1 miljoen toch wel als 1,000,000 of ben ik nu achterlijk geworden? (als er mensen behoefte hebben om hier op te antwoorden ga je gang maar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wij leven in Nederland, en ik neem aan dat deze som uit een Nederlands boek kwam...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet je dus nu dat je niks zomaar moet aannemen! Zijn al meerdere discussies van gekomen van mensen die zomaar iets aannemen. Plus je geeft een voorbeeld dat niet geheel klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor. Jij wil een antwoord ik probeer je te helpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dat je me wilde helpen. Stel ik ook zeer op prijs maar bedoelde eigenlijk sarcastisch om te antwoorden of dat ik achterlijk ben omdat er nogal wat bijdehante figuren hier op deze app/ site zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, snap ik, ik zal voortaan iets beter opletten met welke vraag ik beantwoord (dus of ik het antwoord ook echt weet)
Als je rekening moet houden met significante cijfers zou je antwoord 3,720 moeten zijn en niet 3,72 of 3,7200

Bij delen en vermenigvuldigen geldt de regel dat de uitkomst evenveel significante cijfers bevat als de meetwaarde met het kleinste aantal significante cijfers. Bijvoorbeeld 6,221 cm x 5,34 cm = 33,2 cm² (5,34 en 33,2 hebben beiden 3 significante cijfers). Of als voorbeeld de snelheid van de sprinter die 100,000 m aflegt in 11,71 seconde: de gemiddelde snelheid is dan 8,540 m/s (4 significante cijfers) en niet 8,53970965 zoals weergegeven op een rekenmachine.

Toegevoegd na 1 uur:
Zeg ik het alsnog verkeerd, het moet 3,7200 zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is niet zo maar wat hoor, 2 cijfers delen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou neem het geval van de sprinter, het zou wel vreemd zijn als je zijn snelheid zo exact (8 cijfers achter de komma) kan bepalen als je de tijd maar bepaalt hebt op 2 cijfers achter de komma. Pas als jij 11,7100000 seconden meet en weet dat het over 100,000000 meter gaat mag je 8,53970965 als antwoord geven. Er is namelijk een hele grote kans 11,71 geen 11,7100000 is maar een afronding. 11,7123784 en 11,7067893 worden namelijk ook naar 11,71 afgerond maar zouden wel een ander waarde geven als je er mee rekent. Je mag geen exacter antwoord geven dan de waardes waarmee je begint met rekenen. Overigens moest het 3,7200 zijn niet 3,720
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een plusje van mij. Ook al is dit niet de oorzaak van de verwarring(het komt uit een engels boek)