wat maakt wiskunde en gym zo'n goede combi?

Op mijn school zijn er heel veel wiskunde leraren die gym geven (en dus ook andersom) en van bij een vriendin van mij op school ook. WAAROM?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, bij mij ook, 2x.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kun je niet zomaar vaststellen, op mijn school hebben juist alle gymleraren ook nog een hogere functies, net als bij godsdienst, dat iets zo is op jouw school hoef je niet gelijk vast te stellen en daar dan een onmogelijke vraag over te stellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens vreemdeman. Als je het geen reactie was, maar een antwoord, had je een +plusje+ van mij gekregen!

Het beste antwoord

Zowel bij wiskunde als bij gym heb je ruimtelijk inzicht nodig.
Bij gym moet je stap voor stap kunnen uitleggen, bij wiskunde ook.
Een lenige geest in een lenig lichaam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een gymleraar kan begrip opbrengen voor leerlingen die niet zo snel kunnen meekomen. Ze snappen dat ze de lat niet te hoog moeten leggen. Dat de boog niet altijd gespannen kan staan.
Dat zijn gevoelens die bij het vak wiskunde, dat door veel leerlingen als moeilijk wordt ervaren, uitstekend van pas komen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Een gymleraar heeft verstand van teamsporten. Van samenwerken en samenhang.
Bij veel sporten (niet alleen denksporten) heb je strategisch inzicht nodig.
Dit inzicht in structuren en vooruitdenken is een pré voor wiskunde docenten.

Een gymleraar weet dat je veel moet trainen en moet volhouden om wat te bereiken. En heeft dus de goede mentaliteit om wiskundeproblemen te lijf te gaan.