Moet je voor wiskunde A in de 4e klas ook een grafische rekenmachine hebben of moet dat alleen voor wiskunde B?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
9.7K

Antwoorden (7)

Ik heb dit jaar havo4 en wiskunde A gehad. En wij hadden grafische rekenmachine nodig bijvoorbeeld voor kansberekening.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eigenlijk hadden we van de 8 hoofdstukken maar bij 1 hoofdstuk GEEN grafische rekenmachine nodig, dus hij is echt nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, doet moet. Voor elke wiskunde heb je een grafische rekenmachine nodig. Wiskunde A/B/C/D, voor allemaal. Maar als het goed is staat dat ook op je boekenlijst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor sommige andere vakken heb je hem ook nodig. (Scheikunde, natuurkunde, dat is op vwo tenminste zo, maar ik weet niet of je die vakken hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, voor alle wiskundes heb je in de bovenbouw van VWO een GR nodig, zijn heel handig maar ook heel duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat MOET
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook voor Wiskunde A moet je een grafische rekenmachine hebben. Je hebt hem vanaf de 4e klas van het HAVO en VWO nodig. Ik zou hem aan het begin van het jaar wel aanschaffen want je hebt hem heel veel nodig. Grafische rekenmachines zijn best duur, een nieuwe kost ongeveer 100 euro, maar je kunt er ook een op internet kopen. Rond deze tijd zijn er veel grafische rekenmachines te koop op marktplaats omdat veel eindexamen kandidaten hun rekenmachine verkopen omdat ze geslaagd zijn. Op marktplaats kun je vaak een grafische rekenmachine kopen voor ongeveer 50, 60 euro. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Ik geef les aan 4 vwo wiskunde A, en het eerste hoofdstuk (moderne wiskunde) legt meteen al uit hoe de grafische rekenmachine werkt.

Wees blij, spiekbriefjes bij je hebben voor de exacte vakken is nog nooit zo makkelijk geweest ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet. Maar wees daar blij mee. Ik zou niet weten hoe ik me moest redden bij een Wi/Sk of Na toets zonder mijn grafische rekenmachine ;)