wat kan ik doen als me ouders niet thuis zijn en ik snap het huiswerk niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
2.4K

Antwoorden (14)

Je vraag stellen op Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope ; goeievraag is geen huiswerkservice;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk niet, maar als je een dringende huiswerkvraag hebt?
Gaat nood niet voor de deugd? Alleen het feit al dat hij eerst vraagt wat hij moet doen, daar kan ik wel in meegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt het geen huiswerkservice; je moet dus geen letterlijke vragen overpennen. Maar als je het niet snapt, mag je toch wel op GoeieVraag vragen: Waarvoor wordt een Riemannintegratie gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,klopt. Echt helpen kan wel. Maar je zou ze de kost moeten geven die hier gewoon hun huiswerkvragen of sommen neerplempen - of een hele spreekbeurt in elkaar willen laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraagt ze toch niet?! Dus wat is het probleem? Of plaatst iedereen zo graag reacties. Kriz heeft gelijk. Trouwens, soms geeft onze leerkracht 1 punt bij op de volgende SO of zelfs voor examen, als ze verwacht dat we het niet zouden maken. Wat zou ge dan doen? Liever 1 punt bij dan afgaan voor héél de klas!!! Dus laat iedereen zijn zin doen totdat Goeie Vraag het verbied! Ow ja, de examens komen er aan, er gaan zéér veel vragen zijn daarover, wat ga je dan doen, Marleen?! X)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee; ik ben geen moderator. Maar als je de richtlijnen leest, zie je dat huiswerkvragen niet zijn toegestaan en dus verwijderd worden.
Ik ga ze bovendien niet beantwoorden (tenzij het goede vragen zijn) en vermoedelijk melden als ik ze tegenkom ; dan gaat het opruimen sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof iedereen meteen gaat antwoorden. Mischien doet men dat pas de volgende dag en daar ben je dan vet mee!
Mee eens met voorganger!

Of je vrienden, mensen uit je msn etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan verschillende dingen doen:
1. wachten tot je ouders weer thuis zijn
2. een vriend of vriendin bellen en het vragen
3. de vragen die je niet snapt open laten en in de les vragen
4. aan je broer/zus vragen als je die hebt
succes met je huiswerk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang leve Google!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het niet maken enmorgen overschrijven? Is ook een optie, niet de beste, maar het kan wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je docent een mailtje sturen met daarin je vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Goede buur misschien? Even goed nadenken wie er vlak bij je woont en die je zo even kunt bellen. Want als ze bij je zijn kunnen ze toch vaker beter uitleggen dan vanaf achter de pc of mobiel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wachten tot ze 's avonds weer thuis zijn.
Waarbij moet aangetekend dat je veel geluk hebt als je ouders je kunnen helpen met je huiswerk, want dat is lang niet elke ouder gegeven. In principe hoor je het huiswerk dat je hebt opgekregen ook voldoende in de les behandeld te hebben gekregen zodat je het zelf kunt maken - maar ik weet van mijn eigen dochter dat dat in de praktijk nog wel eens tegenvalt.

Sommige dingen kun je inderdaad op Internet tamelijk goed terugvinden, soms ook met een betere / eenvoudigere / leukere oplossing dan je op school hebt geleerd, andere zal echt iemand even voor je mee moeten gaan zitten.

Heb je het regelmatig en vooral ook met hetzelfde vak / soort vakken, dan is het wellicht een idee te vragen of je huiswerkbegeleiding kunt krijgen. Hier in Duitsland is dat standaard - mede omdat kinderen al vanaf 6 jaar dagelijks huiswerk meekrijgen en het juist nadrukkelijk NIET de bedoeling is dat de ouders 'helpen', maar uit Nederland ken ik het eigenlijk niet. althans, niet georganiseerd vanuit de school. Maar huiswerkbegeleiding is hier zeker wel te regelen ; via de link moet je vast iets in de buurt kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin eens met nog een keertje goed de stof die er vij hoort, door te lezen en terug te denken of je de uitleg die er bij hoorde nog weet. Als het dan nog niet lukt: een vriend/vriendin bellen/msn'nen en vragen of die het wel snapt.

Als het dan nog niet lukt, maak je alleen het deel wat je wel snapt, en zeg je voor de eerstvolgende les eerlijk tegen je leraar dat je het serieus geprobeerd hebt, maar dat het niet lukte. En vraag je om extra uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wikipedia helpt ook veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hoogstens in het 2de jaar zit kan ik je wel helpen. Ik zit nl. in het Grieks-Latijnse. Als je vragen hebt over WI kan ik je nog beter helpen. Anders moet je maar eens gaan kijken in je cursus kijken of iemand opbellen. Het is altijd leuker om bij een vriend(in) samen huiswerk te gaan maken. Anders zoek je het maar op op Google. Of wacht tot je ouders thuis zijn. En als je goede buren hebt, kan je ook hulp vragen aan hen. Maar ga wel niet elke dag aanbellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvoor is Google gemaakt? Om een antwoord op je vragen te vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt:
- de vraag goed doorlezen en met de gegevens zoeken naar informatie op internet.

- je kunt iemand bellen van wie jij denkt dat hij of zei er verstand van heeft.

- je kan in het vervolg je huiswerk niet een dag van te voren maken deed je dit al niet dan sla je de vraag over en bewaar je deze voor wanneer je ouders thuis zijn

- je kan het boek goed doorlezen en kijken of het antwoord er niet heel toevallig in staat.

- je kan indien je geen toest krijgt je huiswerk vraag/vragen overslaan en deze meenemen voor je leraar om het aan hem of haar te vragen.

je hebt niet je huiswerk compleet af maar de leraar(es) zal hoogstwaarschijnlijk inzien dat je wel bezig bent geweest en dat je er dus niet uitkwam en daarom haar hulp kwam vragen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst googlen en anders de volgende dag in de les de vragen opnoemen die je niet snapte ( wel voordat je docent begint met nakijken )