Uit hoeveel cijfers bestaat pi na de komma?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
3.4K
amigo
13 jaar geleden
mooi he, al die antwoorden tot de zoveelste decimaal, ik vraag me nu een beetje af wie dat accordeert óf betwist, of het klopt bedoel ik, die laatste decimaal dus

Het beste antwoord

Uit net zoveel cijfers achter de komma dat men in staat is uit te rekenen... en dan nog meer, steeds meer. 5 biljoen cijfers achter de komma wordt nu op Wikipedia genoemd, omdat iemand zoveel correcte decimalen kan uitrekenen.
Er is geen limiet, π (pi) is een irrationaal getal. Dat wil zeggen alleen te benaderen. De berekening ervan is niet eindig, en ik lees dat er een paar mensen hier dat niet zo prettig vinden. Sommige dingen kun je niet grijpen, hooguit proberen te begrijpen, gedreven door fascinatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je wel een plus geven :P

Andere antwoorden (9)

Volgensmij oneindig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinis niet oneindig, maat wij hebben simpelweg het einde nog niet ontdekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat je leeftijd?
nog niet uitgerekend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel tot vijf biljoen tekens na de komma.
Yotta. 10 tot de macht 26 cijfertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad is het getal pi alleen te benaderen. Een aantal weken geleden ( op het moment van schrijven ) heeft een Japanner het getal pi tot 5 biljoen cijfers na de komma uitgerekend. Hiermee heeft hij een nieuw wereldrecord gevestigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nicholas Sze heeft het 2 biljardste bit van pi berekend. Zie de bron ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een japanner heeft het getal pi uitgerekend tot vijf biljoen tekens na de komma. in januari behaalde hij daarmee het wereldrecord. in juli wil hij dat verbeteren tot 10biljoen tekens na de komma.

we zullen zien of dat lukt.

zie ook bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit heel veel cijfers, zeg gerust een biljoen of zelf nog meer.