hoe kom je aan deze uitkomst?

Bij een loterij zijn 200 loten verkocht. Op een lot kan slechts een prijs vallen. Eerst wordt de derde lot getrokken, dan de 2de prijs en daarna de eerste prijs. De eerste prijs is een dvd speler en Thea wil die graag hebben. Ze koopt 2 loten. Bereken de kans dat Thea de dvd speler wint.

Het antwoord is:
0,01 maar hoe kom je daaraan??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag iemand die de 3e prijs (of 2e) gewonnen heeft nog steeds meedingen naar de hoofdprijs?

Het beste antwoord

De kans dat ze 'm heeft is 2/200. Dat is hetzelfde als 1/100. En dat is precies 0,01.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Right !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk net zoveel,maar het was haar om die DVD-speler te kunnen winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kans dat je een prijs wint is inderdaad 2/200 = 0.01 .. maar de kans dat je die ene prijs wint.. daar komt ik nog op terug :)

Andere antwoorden (1)

de kans is 1% is gelijk aan 1/100 is gelijk aan 0,01