Vilgens mij is A makkelijker. Moet ook dit jaar kiezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde A is vooral lezen en percentages. Wiskunde B is weer over stappen en over grote sommen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wiskunde A is makkelijker meer kans berekenen ect. wiskunde b is als je gemiddeld een 7 staat en inzicht hebt in het vak hier moet je veel oppervlaktes berekenen ect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde B is vooral met formules veranderen en algebra. Wiskunde A is vooral kansberekening ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil zit hem in de onderwerpen en de mate waarin je deze onderwerpen verdiept. Bij wiskunde A gaat het vooral om het oplossen van verhaaltjessommen. Ook kansberekening en statistiek leer je bij wiskunde A. Wiskunde B is over het algemeen een stuk moeilijker. Het is een toepassing van exacte wetenschappen. Bij Wiskunde B werk je vanuit concrete vraagstukken, maar ga je dieper op de wiskundige theorie in dan bij Wiskunde A. Bij Wiskunde B leer je hoe je differentiequotiënten berekent en interpreteert en hoe je berekeningen uitvoert aan ruimtelijke objecten. Je leert hoe je verschillende standaardfuncties, zoals machtsfuncties, exponentiële functies, logaritmische functies en goniometrische functies hanteert en interpreteert. Het oplossen van eenvoudige vergelijkingen en ongelijkheden en afgeleide functies komt ook aan de orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor je uitgebreide uitleg, ik waardeer zulke antwoorden
Wiskunde a is uit verhaaltjes, met economie heb je dat ook. Wiskunde b zijn meer de 'droge' sommen.