Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (60)

Hoogmoed.

Toegevoegd na 11 minuten:
(Met als gevolg: grote problemen d.m.v. marktwerking: zie Monsanto en andere aanverwante gentech-bedrijven.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hart en vaatziekte..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom min???
HIV, kanker, tuberculose en malaria.

Toegevoegd na 1 dag:
En momenteel op Haïti cholera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de meeste kankers
(Lees meer...)
fremar
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die ziekte die nog geen naam heeft, maar waar we wel allemaal dood aan gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft nog geen naam ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen reden om dit aan te nemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ouderdom, heet dat toch? Of leven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ouderdomsproces ?? ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dat erkennen we niet als ziekte :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij bedoelt het leven zelf. daar gaan we toch allemaal dood aan.
Soorten kankers,malaria.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Griepvirus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou minnetjegever... zeg het maar. Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een plus !! ;-)
Jaloezie, afgunst en hebzucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+je ;-)
Hebzucht en vraatzucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebberigheid, daar zijn de meeste oorlogen min of meer mee begonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+je
Aids

Toegevoegd na 2 uur:
Ps : voor de mensen die zeggen is niet gevaarlijk

Fout aids is zeer dodelijk als je niet de juist medicijnen hebt zie africa en omdat seks dient als voortplanting denk ik dat het zeer gevaarlijke ziekte is je hebt bijna altijd kans en als je geen geld of de medicijnen hebt tsja...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ouderdom,want dat kan (nog) niemand genezen en is onomkeerbaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ouderdom is niet gevaarlijk, maar een democratische zegening
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou.....de laatste keer dat ik checkte leidde ouderdom uiteindelijk én onvermijdelijk tot....de dood!?
Een ziekte die heel erg besmettelijk is, waar niemand resistent voor is, waar je niets van merkt maar wel onvruchtbaar van wordt.

Er worden dan op een gegeven moment minder kinderen geboren en er zijn minder zwangerschappen, maar voordat dat echt opvalt en de oorzaak gevonden is, is iedereen al besmet. Dan houdt de mensheid vrij snel op te bestaan, je hoeft alleen een jaar op 80 te wachten en je bent klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoewel een mooi voorbeeld een beetje onrealistisch. Je zou ook een virus kunnen bedenken dat heel besmettelijk is, niemand resistent tegen is en iedereen na 3 jaar aan dood gaat. Zelfde verhaal. Geen + geen -
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- is een gebrek aan eigen kracht en innerlijke zekerheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het leven,
verder staat het hierboven genoemd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meningokokken en Pneumokokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat dacht je van Cholera!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
onze drang naar ontwikkeling

was ooit onze redding (van holemens naar waar we nu zijn zeg maar) maar gaat onze ondergang worden als we mensen kunnen klonen en daarbij iets fout doen of één of andere gruwel in een lab fabrieken waar een ongelukje mee gebeurt.

In zekere zin gebeurt het al want door al onze "verbeteringen" verzwakken we als mens en omdat we een deel van de natuurlijke selectie misleiden (gelukkig maar voor die mensen) planten nu mensen zich voort die in vroegere tijden nooit volwassen waren geworden omdat ze zwakker of zieker zijn

Toegevoegd na 17 uur:
dat was mijn visie
de lijst met records (wel luguber) zie hieronder

http://www.wereldrecords.info/meest-voorkomende-dodelijke-ziekten.html
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Onwetendheid!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
seksverslaving... kan leiden tot voorspel, aids, soa en nog meer ziektes... dus gevaarlijk ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mazelen of kanker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muterende virussen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ziektes van het hart die het gevolg zijn van aderverkalking maken nog meer slachtoffers dan de verschillende vormen van kankers.

Het meest gevaarlijke is een virus dat aanvankelijk van dier- op- mens overgaat zich zover muteert dat het van mens- tot- mens overgaat en dat dit virus inmiddels resistent is geworden tegen elke bestaande antibiotica.
Hoemeer dieren antibiotica toegevoegd krijgen in hun voer
of hoe dan ook (dieren die wij weer consumeren) hoemeer risico`s er zijn dat virussen dit antibiotica al kennen en hiertegen weerstand hebben opgebouwd.
Als het zover is, dan sterft iedereen hieraan tot men weer heel nieuwe antibiotica hiertegen heeft ontwikkeld. Dit kan jaren duren, intussen sterven miljoenen mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van zodra men zich niet meer kan recupereren,ongeneeslijk ziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke besmettelijke ziekte die zich snel uitbreidt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoeft niet, kijk naar verkoudheid...
'elke dodelijke besmettelijke ziekte die zich snel uitbreidt' zou misschien beter zijn..
Egoïsme... en negativiteit!
Gedachten hebben kracht, zo trek je aan wat je denkt...

Ziektes zijn verstoringen in de energie en vaak met een mentale/emotionele oorsprong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kanker komt heel veel voor, maar er zijn volgens mij ook nog van die ziektes dat je maar een aantal dagen te leven hebt... Ligt er denk ik aan. Wat je precies met 'gevaarlijk' bedoeld ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buitenaarde ziekten!

Omdat schadelijke bacterien van buiten deze planeet hier niet voorkomen hebben wij er geen immuunsysteem voor ontwikkeld en dus ook geen vaccin voor.

Mocht een buitenaardse ziekte zich dus verspreiden op aarde dan zijn we gedoemd!

Toegevoegd na 4 dagen:
waarom die minnetjes? het komt misschien over alsof ik mijn antwoord niet serieus neem maar er zit een enorme kern van waarheid in en wat ik zeg klopt dan ook voor de volle 100%!

Denk aan de situatie waarin europeanen hun ziektes naar amerika brachten toen zij deze voor het eerst ontdekten. dit leidde tot de ondergang van onder andere de inca’s en de maya’s.

DUS na dit gelezen te hebben, geef voortaan toelichting voor je bevooroordeelde minnetjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste,

Ik heb al kunnen lezen dat er diverse gevaarlijke ziekten zijn voor de Mensheid !

Persoonlijk denk ik echter dat Stress weleens de ziekte zou kunnen zijn van de 21 ste Eeuw !

Als we zien naar het absentïsme bij de werknemers dan is reeds 1 op 4 werknemers thuis met een depressie of ten gevolge van een Burn-out ! Daarom is Gezondheid en Pre-
ventie op het werk zo belangrijk !

Het is ook belangrijk om regelmatig een kleine pauze in te lassen, om zo de werkdruk beter aan te kunnen !

Verder heb ik nog een aantal interessante tips ivm met Stress (of hoe deze te voorkomen)

1. Neem tijd voor ontspanning

2. Spiegel en vergelijk jezelf niet met anderen

3. Bepaal duidelijk je grenzen, zeg geen ja als je nee bedoelt

4. Leer te luisteren en reageren naar je ‘eigen’ lichamelijke en psychische signalen

5. Niet alles hoeft perfect, goed is goed genoeg

6. Niet alles tegelijk willen doen

7. Herken de typische stress signalen, maak keuzes en doe daar iets mee

8. Doe het werk waar je echte ambitie ligt

9. Ontdek wat energie kost en wat energie oplevert

10. Geniet van het leven!

Voor meer info ivm dit onderwerp zie de toegevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
arrogantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
spaanse griep, pest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ebola is volgens mij de meest gevaarlijke ziekte, al zijn ze zover dat ze een middel hebben gevonden die werkt bij muizen en apen is dat nog geen garantie of het ook werkt bij mensen en dat weten ze ook nog niet.

er is dus GEEN geneesmiddel tegen ebola, zo nu en dan steekt het de kop op en 1 x muteren naar een variant die via de lucht verspreid is inderdaad een leuk idee voor al vele films, maar echt niet geheel onrealistisch.

virussen muteren = feit
ebola kent geen geneesmiddel = feit

dus ik zeg dat ebola op dit moment de meest gevaarlijke ziekte voor de mensheid is.

dus het grootste risico heeft op grote getallen dode mensen, want het is al een tijdje bekend en als het morgen een gemuteerde versie uitbreekt kan je echt de poppen aan het dansen hebben.

dan is de mexicaansegriep een lachtertje.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
een hele grote epidemie van een gevaarlijke griep of virus waar wij het bestaan niet van kennen, ook had ik laatst op de History channel iets gezien over de ''spanish flu'' deze was rond 1918 en had vele mensen het leven gekost , wetenschappers zijn bang dat er weer een zal komen maar dan vanaf buiten de aarde , dus buitenaards , ze hadden op national geographic gezegt dat dit eventueel van een komeet of meteor kan komen , grote maakt niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onwetendheid en Ontkenning
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebzucht en egoisme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doodsoorzaak nummer 1 (wereldwijd!) is op dit moment kanker. Zie hier:
http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2009/02/02/kanker-nu-doodsoorzaak-nummer-1

"In december maakte de Wereld Wereldgezondheidsorganisatie WHO bekend dat kanker vanaf 2010 wereldwijd de belangrijkste doodsoorzaak zal zijn. In Nederland hebben we die twijfelachtige mijlpaal nu al bereikt."

Jouw vraag is echter net iets anders: niet "wat is doodsoorzaak nummer 1", maar wat is de meest gevaarlijke ziekte voor de mensheid.

Omdat we op dit moment nog steeds veel te weinig kunnen doen tegen kanker of het voorkomen ervan (in tegenstelling tot bijvoorbeeld hart- en vaatziekten) denk ik dat het antwoord op jouw vraag hetzelfde is: kanker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jaloezie , Kanker , HIV , Aids , Problemen met het hart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een besmettelijk virus dat nog moet komen die je kan doden, een uur na dat je besmet bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kapitalisme
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Snuffel
15 jaar geleden
Dank voor de plus. Je hebt gelijk, feitelijk gezien is het geen ziekte, maar het verziekt wel de wereld mijns insziens. De minnen begrijp ik op zich wel.
gekke koeienziekte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zieke geest van de mensen die kernbommen gaan gooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vrees :algemene degeneratie :
Mensen die al lang dood moesten zijn , planten zich rustig voort ... dankzij goede medische zorgen en medicatie.
Ze dragen de deficiënties wel over op hun nakomelingen en die op hun nakomelingen.....totdat er generaties komen die zo verzwakt zijn ...dat het echt een probleem wordt voor het voortbestaan van onze soort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat ik weet is
malaria,kanker

stress kan ook voor heel veel ziektes zorgen die niet goed voor je zij en waar ja zelf dood aan kan gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet tevreden zijn met dat wat je hebt , en steeds meer willen. Dat maakt onrustig. Competitiestrijd. Je steeds waar moeten maken in deze maatschappij. Mensen worden er echt Ziek van. Te veel bewerkte voeding met steeds minder voedingswaarde, alleen vulling. Dat maakt dat er nieuwe ziektes ontstaan in de toekomst. Het uit zich vaak in allerlei klachten waar je vaak moeilijk de hand op kunt leggen.Al onze (schijn) welvaart geeft ontevredenheid en veel psychische klachten .Zelfmoord onder jongeren neemt toe. Als medewerker in een crematorium heb ik ervaren dat er zeker 2maal per week wel een overledene was door zelfmoord. Ze kunnen het niet meer aan.De meest gevaarlijke ziekten ontstaan door onze consumptiemaatschappij.
Dat is MIJN gedachte daarover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blacklight.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
massale onvruchtbaarheid:
wanneer de mensheid of een aanzienlijk deel daarvan d.m.v. één of ander virus of een genetische mutatie onvruchtbaar zou worden,dan betekent dat het uiteindelijke uitsterven der mensheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mutatie van het griep virus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erge ziektes zoals kanker e.d.
Maar soms ook de mensheid zelf..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongetwijfeld virussen. Momenteel het vogelgriepvirus en ebola. Ziektes die genoemd werden zoals kanker, hart en vaatziekte en aids zijn allang gekend en zullen in de toekomst genezen kunnen worden. Wanneer het vogelgriepvirus overdraagbaar wordt via de lucht en niet meer door aanraking zal het een enorme sterfte veroorzaken. Wetenschappers weten dat het zal gebeuren doch nog niet wanneer. Het ebola virus is zo dodelijk dat het stammen in Afrika zo snel dood dat het virus sterft voor het zich kan verspreiden. Wanneer dit laatste ook overdraagbaar wordt door de lucht (mutatie) zal het nog meer slachtoffers maken als de pest in de middeleeuwen. Verder kunnen er nog andere mutaties ontstaan waarvan we niet aan mogen denken.
In wereldoorlog ll Stierven meer mensen van de Spaanse griep dan er slachtoffers vielen tijdens de oorlog, heden ten dagen met ons reizen zou de wereldbevolking decimeren met zulke pandemieën. Vergeten we ook niet de superbacterie die enorm in opmars is en geen antibiotica tegen opgewassen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
malaria kanker aids

malaria:de veroorzaking is door een klein stom mugje

aids:als je veel ...... doet xD

kanker:krijg jij gewoon

kanker tegen houden

voeding: het is het beste om gevarieerd te eten, zo krijg je alle voedingsstoffen binnen. Het is ook belangrijk dat je voldoende vezels eet, deze zitten in brood, aardappelen, rijst, pasta, en peulvruchten. Groente en fruit zijn ook erg belangrijk. Je moet ongeveer 150-200 gram groente per dag eten. Hierbij moet je niet alleen boontjes enz. meetellen maar ook rauwkost, tomaten en komkommer. Ook is het goed om twee stukken fruit per dag te eten. Wat je niet moet doen is overmatig alcohol drinken. Af en toe kan geen kwaad maar zeker niet elke dag. Als je iets uit de frituur eet, moet je ervoor zorgen dat er geen verkoolde randjes en korstjes aanzitten, frituur niet boven de 180°C en ververs het vet regelmatig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pijn zonder een duidelijke ziekte, kanker, malaria, HIV, eenzaamheid, Vlektyfus en tyfus zelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij ebola virus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing