Een kabel 1mm2 om de aarde van A'dam tot Arnhem. 40.000km Over de kabel gaat vanaf A'dam 1A en 220v. Hoeveel stroom en spanning meet men in Arnhem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is de kabel van gemaakt? Voor zover ik snap hebben ze in Arnhem alleen nog minnepijn en stroop verbindingen. Toegevoegd na 1 minuut:
marzepijn zelfs, ook veel minnepijn uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huiswerk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hersenspinsels.

Het beste antwoord

Over zo'n lange kabel blijft er in Arnhem niets meer over. Theoretisch en zonder verliezen wellicht nog steeds 220V/1A, maar in praktijk blijft er nauwelijks nog wat van over, zelfs als je direct van Amsterdam naar Arnhem zo'n dun kabeltje legt, zal een groot deel al weg zijn.