Hoe maken ze naadloze buizen? (metaal)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen maar waarschijnlijk worden die gegoten in mallen!
ik ga 't even voor je opzoeken!

Antwoorden (4)

Als ze niet te dik en groot zijn worden ze geperst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
redelijk complex; veel antwoorden mogelijk. Maar ik heb een brochure gevonden. Een vd optie is het continue gieten in een korte watergekoelde mal. Zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die worden geëxtrudeerd... Er is een bak met dik-vloeibaar metaal en er zit een gat in en in dat gat zit een naald die precies in dat gat past... En dan persen ze heel hard op die bak, zodanig dat het metaal door het gat naar buiten gedrukt, en dan heb je een buis, die wordt dan op lengte afgezaagd en dal drukken ze de volgende eruit... Dus via extrusie...

Toegevoegd op 20-05-2009 08:46:44
Maar ook meerdere methoden zijn er de Mannesmann methode, maar die wordt niet meer toegepast... De mannesmann methode kneed het binnenste open, hol dus... Kost veel te veel energie en duurt te land...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
extruderen is een mogelijkheid zoals hier boven beschreven.

Maar vaak worden die gewoon aan elkaar gelast. Daar hoef je helemaal niets van te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, je kunt die lasnaad er weer afvijlen, zeker als het materiaal warm is.