Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Jazeker, er is van Vapona een raamsticker die je op een zonnig raam plakt. De geur trekt vliegen aan en na contact gaan ze dood (als ze de lokstof eten). De stof in de raamsticker werkt 3 maanden.

Daarnaast heeft Vapona ook contactspray in een spuitbus (met Pyrethrine) dat binnen 3 seconden werkt. Het pyterthrine is dus wel een contactgif.

Toegevoegd na 9 minuten:
Verder heb je nog Fedona, een merknaam van een stof dat ook werkt als contactgif dat o.a. werkt tegen vliegen gedurende 6 weken.

Een bestrijdingsmiddel dat in de veeteelt wordt gebruikt is veerust, ook een contactspray.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hebt die vliegenvangers die plakkerige dingen, ben even de naam kwijt. en ik heb pas een soort sticker gekocht, die vliegen zou lokken waarna ze dood zouden gaan. heb nog niet uitgeprobeerd, de vliegen zijn bij voorbaat al vertrokken
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kleverige vliegenvangers vind ik sadistisch, ik hoor die wanhopige vliegen proberen om los te komen, marteltuig, dat verdienen zelfs vliegen niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit ook meestal geen gif in waardoor ze dood gaan van verhongering, ach
anneliez
13 jaar geleden
ik zei niet dat ik die dingen goed vond, alleen maar dat ze er zijn. dat er geen gif in zit wist ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen probleem mee met zowel antwoord als de stip zelf; wat mij betreft een goed antwoord. Ik weet alleen niet zeker meer of er een gifstof in zit. Zal eigenlijk wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding