Gaat het nog om kwart over 4 donker worden?

Het wordt steeds eerder donker gaat het nog gebeuren dat dat al om ongeveer kwart over 4 gebeurt (als ik uit school kom)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee. Op 11 december is het het vroegste donker dit jaar, en wel zonsondergang om 16:27

http://www.kalender-365.nl/kalender/2010/december.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er vanaf waar je je in Nederland bevindt.

In Groningen gaat de zon van 8 december 2010 t/m 18 december 2010 om 16:16 uur onder. Is dus behoorlijk dicht in de buurt van kwart over vier.

Zie de link
13 jaar geleden
De kortst, de dag is 21 December. De zon gaat dan onder om 16uur 30, dus normaal gesproken kan het dan ook niet donker zijn om kwart over vier. Maar als bewolkt grijs en mistig weer is kan het om kwart na vier zeker al donker
zijn. Je hebt van die dagen dat het de hele dag schemerig blijft. Dit noemen ze ook wel in de volksmond de donkere
dagen voor de Kerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sluit gewoon even je ogen en geniet van de tijdelijke duisternis.