Naar welk materiaal noemen toekomstige archeologen onze tijd?

In de archeologie onderscheidt men de steen-, koper-, ijzer-, bronstijd vanwege het belangrijkste materiaal dat voor gereedschap, wapens, sieraden en beelden werd gebruikt.

.. even aangenomen dat men een materiaal gebruikt, dat hoeft natuurlijk niet. Ik vraag me dus eigenlijk af welk materiaal we nu veelvuldig gebruiken voor voorwerpen die men over duizenden jaren zou kunnen opgraven. (bijvoorbeeld aluminium pannen...)

Weet jij het antwoord?

/2500

Beton tijdperk of silicium tijdperk... Toegevoegd op 17-05-2009 22:40:11 plastic wordt afgebroken, dat vinden die archeologen niet meer terug...

Misschien plastic of rubber of siliconen?

Als ze inderdaad het naar een matriaal noemen (ze kunnen het ook naar iets compleets ander vernoemen) heb ik drie mogelijk kandidaten *Het olie tijdperk (Omdat het zo belangrijk is) *Het plastic tijdperk (vanwege de wegwerp mentaliteit) *Het silicone tijdperk (vanwege chips en technologie)

Olie. (denk niet alleen aan brandstof, maar ook aan kunststof en aan het feit dat olie in de toekomst onvermijdelijk een mindere rol zal gaan spelen)

Het asfalttijdperk als de olie op is kunnen we dat niet meer maken en ik denk niet dat het snel afgebroken wordt. En we hebben er heeeeeel veel van.

Het plutonium tijdperk(nucleaire ontwikkeling) Het particle tijdperk(deeltjesversneller) Het soliton tijdperk(glasvezel) De rest was al genoemd

Het computer tijdperk mits er kennisoverdracht is. Is wel geen materiaal maar wel een ontwikkeling ( net als de industriele revolutie) .

Ha, die Kweenie; Het gebakkenluchttijdperk....

Het olietijdperk loopt al ten einde. Bij dat tijdperk hoort de verbrandingsmotor. Opgevolgd door microprocessoren&silicium&zonne-energie. Ik zou zeggen we staan aan de vooravond van het solaire tijdperk.