Hoeveel verschillende diersoorten leven op de wereld?

Dat is onbekend, aangezien er nog regelmatig nieuwe diersoorten worden ontdekt. Een onbekend aantal is dus nog niet ontdekt!

Ja inderdaad, en er zullen ook steeds nieuwe soorten ontstaan.. Denk aan evoluatie of door bv. fokkers.

Dieren worden tot verschillende soorten gerekend als zij zich niet kunnen vermengen en jongen voortbrengen die op hun beurt in staat zijn om zich te vermengen. Daarom blijven de verschillende soorten bestaan. Het totale aantal diersoorten dat wij kennen bedraagt meer dan een miljoen. Meer dan de helft van al die soorten zijn insecten.

Is onmogelijk te zeggen. Vorige week (of twee weken geleden, daar wil ik vanaf zijn), was er op het nieuws dat er 17.000 (of 1.700) nieuwe diersoorten waren ontdekt in een Diepzee. Dus voor hetzelfde geld worden er volgende maand weer tig nieuwe dieren ontdekt ergens in een oerwoud waar nog niemand was geweest. Laten we het erop houden dar het er héél veel zijn.

Volgens ik heb een vraag zijn er 1.750.000 soorten dieren. Echter er zijn nog vele soorten die niet zijn ontdekt. We weten eigenlijk nog maar van vrij weinig dieren het bestaan. Zo is de beste plek om nieuwe dieren te zoeken in de tuin. Elke minuut ontdekken we wel een nieuwe insect. Kortom onvoorstelbaar veel. Sterker nog de beste plek om nieuwe dieren te vinden is simpelweg je achtertuin.

Deze vraag is lastiger dan je zou denken, omdat zelfs de definitie van "diersoort" nog niet 100% waterdicht is. Gangbaar is dat de twee organismen samen geen vruchtbaar nageslacht moeten kunnen krijgen om als verschillende soorten gezien te worden, maar ringsoorten zorgen bij deze definitie voor problemen. Zo heb je bijvoorbeeld de zilvermeeuw en de kleine mantelmeeuw. Samen zijn ze niet in staat überhaupt voor nageslacht te zorgen. Echter, de Europese zilvermeeuw kan dit wél met de Amerikaanse variant, de Amerikaanse variant levert weer vruchtbaar nageslacht met de vega meeuw (uit Oost-Siberië), deze is weer vruchtbaar met Birula's meeuw, die weer vruchtbaar is met Heuglin's meeuw, welke wel weer vruchtbaar is met de mantelmeeuw. Hebben we het dan over één soort, of meer? Waar trek je een eventuele grens? Ook kunnen een chihuahua en een deense dog niet op natuurlijke manier met elkaar voortplanten. En toch noemen we het allebei honden - omdat we toevallig redelijk goed doorhebben hoe deze verschillen ontstaan zijn. In elk geval, volgens de meest gangbare methoden en classificaties kom je ergens tussen de 1 en 2 miljoen bekende diersoorten. Maar er worden nog regelmatig nieuwe ontdekt, en er ontstaan nog voortdurend nieuwe.

Geleerden denken dat er tussen de 7.000.000 en de 14.000.000 soorten bestaan. Onderzoekers hebben sinds 2000 al meer dan 17.650 nieuwe diersoorten ontdekt in de diepzee.

Heelveel Kijk is zelfs 17.650 nieuwe diersoorten gevonden in diepzee.! http://www.nrc.nl/wetenschap/article2420408.ece/17.650_nieuwe_diersoorten_gevonden_in_diepzee