Als je veel pijn hebt tijdens menstruatie kan je dan later makkelijker bevallen? (meer pijnloos)

Ik heb dit ooit gehoord. Meiden die tijdens menstruatie veel pijn en krampen hebben gehad kunnen later minder koliekpijn bevallen. Of minder pijnelijk. Maar ik weet niet dat dit waar is. Is dit wel waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Nee dat is niet waar.
Uit eigen ervaring weet ik dat mijn pijnlijke en soms lange menstruaties mijn bevallingen niet pijnlozer hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat erg zeg. :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja leuk was het niet, maar ik ben maar wat blij met 2 kanjers van dochters. De eerste bevalling heeft 36 uur geduurd maar weerhield me niet van een 2de, als je zo'n kleintje in je armen hebt weet je wel waar je het voor gedaan hebt.

Andere antwoorden (6)

Helaas, dan moet ik je toch teleurstellen! Dit is niet waar!

Toegevoegd na 3 minuten:
Flinke weeën, op het laatst van de bevalling, zijn zo heftig dat het niet meer mogelijk is om nog te praten of lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel last hebt van menstruatiepijnen kan het zijn dat je een hoge pijngrens hebt opgebouwd. Dat kan een reden zijn voor minder pijn bij een bevalling. De pijn is er dan wel, maar je hebt er minder last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet waar. Wordt alleen maar rondverteld om de menstruatie wat draaglijker te maken. Overigens, de menstruatie wordt door de jaren heen meer een gewenning. Je weet wel dat het komt en onvermijdelijk is. Na de puberjaren / tienerjaren lijkt de menstruatie minder erg / shockerend te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die puberjaren klopt niet helemaal, tenminste bij mij niet, het ging steeds beroerder en heftiger en pas na mijn 55ste en 2x een curretage (in 1 jaar) werd het beter.
Gelukkig ben ik er nu helemaal vanaf, het had lang genoeg geduurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, sorry. Bij mij was het juist zo: in het begin vond ik het echt helemaal ellendig als het weer zover was (vooral bang dat het ging doorlekken en het voelde echt vies aan. Maar ik had nooit echt hevige buikkramp, hoofdpijn ofzo). Na een aantal maanden/jaren was ik het wel gewend geraakt, dus besteedde ik er niet echt veel meer aandacht aan. Het werd 'natuurlijker'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry zeggen hoeft niet hoor, ieder mens is anders. Bij mijn ene dochter gaat het goed en de andere dochter heeft dezelfde ellende als die ik vroeger had, helaas.
Maar ze is wel in verwachting van de 2de en haar bevalling ging heel goed.
nee hoor het is niet waar..
als een kind word geboren komt t met een hoofdje door een ontsluiting van 10 cm, dat betekend véél pijn, het staat los van of je nu weinig of veel menstruatiepijnen hebt gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet waar, althans bij mij niet, maar die pijn vergeet je weer snel.
maar je hoort weleens van die bevallingen, waar het kind er in no time uitschiet, ik denk dat er dan sprake is van een breed bekken, waardoor het gemakkelijker gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij ook absoluut niet waar. maar zoals iedereen zegt, die pijn bij de bevalling "vergeet" je echt. Na bevalling nummer 1 was ik het echt compleet kwijt zodat ik bij bevalling 2 heb geroepen, help me onthouden dat dit echt heel vreselijk is!!!! Nu een aantal jaar later ben ik het weer kwijt maar ik hoor mezelf dat nog wel roepen dus die herinnering ben ik niet kwijt.
Conclusie: bevallingen zijn vreselijk maar ik had de mijne niet willen overslaan, achteraf voel je je geweldig en trots en daar heb je de rest van je leven plezier van.
En..... tenzij je principieel tegen medicatie bent:
Neem tegen menstruatiepijn af en toe een tabletje Aleve (is speciaal tegen menstruatiepijn), help echt en maakt het dragelijker
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, ik nam altijd paracetamol maar ik heb aleve wel vaker gehoord maar nog nooit geprobeerd. Helpt het echt goed ja? want voor mijn pijn moet ik voor de eerste en de twede dag zeker 3 paracetamol nemen. Hoe gaat het met Aleve?