Wat is het volgende tijdvak?

In het Nederlandse basis- en middelbaar onderwijs wordt tegenwoordig een iets andere indeling in tien tijdvakken gehanteerd:
1. Tijd van jagers en boeren (~prehistorie)
2. Tijd van Grieken en Romeinen (~oudheid)
3. Tijd van monniken en ridders (~vroege middeleeuwen)
4. Tijd van steden en staten (~hoge en late middeleeuwen)
5. Tijd van ontdekkers en hervormers (~renaissance/reformatie)
6. Tijd van regenten en vorsten (~Gouden Eeuw)
7. Tijd van pruiken en revoluties (~verlichting)
8. Tijd van burgers en stoommachines (~industrialisatie)
9. Tijd van de wereldoorlogen (eerste helft twintigste eeuw)
10. Tijd van televisie en computer (tweede helft twintigste eeuw)

Wat zou 11, 12 13, e.v. kunnen zijn, gezien de huidige ontwikkelingen?

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Archeologie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pica LOL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tijdvakken 2 tm 8 zijn wel erg vanuit west europese invalshoek.

Antwoorden (3)

11. Tijd van de communicatie en multimedia (iPod, iPhone, Wii, etc, etc)

12. Tijd van het terrorisme

13 weet ik niet, maar het beste wat ik kan bedenken is: "Tijd van de verloedering van de TV-programma´s"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
In die volgorde? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de TV-programma´s zijn al een tijdje aan het verloederen ;-)
11 globalisering...
12 oorlogen tussen wereldmachten, dus niet naties maar globale organisaties onder elkaar...
13 WIJ-tijdperk, ondergang van de globale organisaties
14 Ijstijd
15 nieuwe begin, nieuwe kans...
16 de geboorte van de planeet van liefde...
17 tijdperk van onsterfelijkheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de tijd van pruiken konden mensen ONMOGELIJK de auto of de computer voorzien of voorspellen, of de manier van organiseren die we nu kennen (bedrijven, kantoren, etc).

Dat zijn onverwachte ontwikkelingen die pas als ze flink begonnen zijn ook gezien worden als belangrijk.

Kijk naar een toekomstfilm uit de jaren 60 en je ziet super-jaren-60. Geen jaren 90.
Alles wat je nu kan bedenken over de toekomst, is een doortrekken van huidige trends.

Het zal ANDERS gaan.... dat is iets wat zeker is...

en HOE? gelukkig weten we dat niet, dat houdt het spannend:)