waarom wonen tijgers niet in nederland?

ik heb een werkstuk over tijgers en ik ben bij het hoofdstuk waar vind je tijgers dus help me plz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (6)

Dat komt door het klimaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klimaat in NL is daar niet goed voor, tijgers kunnen zoiezo niet tussen al deze snelwegen en steden leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijgers leven niet in Nederland, omdat ze hier niet vandaan komen en omdat een tijger nu eenmaal niet een dier is die zich ongemerkt kan verplaatsen!

Hieronder de tijgerpopulatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in Duitsland wel Pleistocene fossielen van leeuwen aangetroffen, die echter geen afstammelingen hebben in de hedendaagse leeuwen. Tijgerfossielen zijn hier nooit aangetroffen en tijgers komen hier dus niet voor omdat tijgers Europa nooit (op eigen kracht) bereikt hebben. De dichtstbijzijnde tijgers zijn toch wel zo'n 7000 km ver weg. Mogelijk heeft de aanwezigheid van de leeuw in Centraal Azië daarvoor gezorgd, doordat tijgers moeilijk door gebieden konden trekken die al door leeuwen bezet waren, door hun overeenkomende voedselvoorkeur.
Misschien hebben de hedendaagse leeuwen West Europa nooit bereikt vanwege hun voorkeur voor een warmer en droger klimaat.
Samenvattend zijn onze streken waarschijnlijk te koel en vochtig voor tijgers en te ver van de plaats waar de soort is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijgers wonen niet in Nederland omdat tijgers in regenwouden en tropen leven. Denk maar aan India,Vietnam,Thailand,.... Ze zitten allemaal in tropische gebieden. Hier in Europa vind je echter een grote katachtige namelijk de Lynx. Deze zullen waarschijnlijk de nazaten van de sabeltandtijger die zich evolueerde en zich aanpastte aan de omgeving. De tijgers worden wel in dierentuinen gehouden :p.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons klimaat is voor een beetje tijger geen probleem. Er leven tijgers is Siberie. Het probleem is dat een tijger een groot teritorium nodig heeft met voldoende begroeing. Dat is in Nederland niet meer te vinden. Er zijnook te weinig geschikte prooidieren.Boeren zouden het ook niet leuk vinden wanneer tijgers hun koeien en schapen zouden opeten.