Als je hele leven op video is vastgelegd zonder dat je dat weet, weet je dan nog precies wat en hoe het gebeurd is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Thruman show? Leuke film... http://www.imdb.com/title/tt0120382/

Antwoorden (3)

Nee, want dat zit niet allemaal meer in je hersenen. Je zult als je de banden allemaal af zou kijken, regelmatig denken: "Heej, daar kan ik me helemaal niks meer van herinneren...".
Herinneringen vervagen na verloop van tijd en de opvallendste zaken worden onthouden en vaak in overdreven vorm onthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet wat en wanneer iets is gebeurt, heet dat herinnering. Maar, je zegt zelf dat je niet weet dat jouw leven op video is vast gelegd. En hoe dat is gebeurd, is simpel. Met een camera. Dat is iets wat je wel zeker weet. En het is ook heel erg moeilijk om HEEL je leven, vastgelegd op video, te bekijken. Want als het moment daar is dat je HEEL je leven op film kunt bekijken, dan is het aannemelijk dat je aan het einde van die film zult sterven. En aan de andere kant duurt het bekijken van die film net zo lang als je leven zelf. En reken daar ook nog eens de reclame spotjes bij, en de leaders voor andere levens, dan ben je al gauw je hele leven plus een jaar of anderhalf bezig. Dus, ik zou gewoon niet willen weten dat er een film van mijn leven is gemaakt. En mocht het dan toch zo zijn, dan zou ik graag sterven, voordat deze te zien zou zijn. Maar, ik zie het niet gauw gebeuren dat er een film van heel iemands leven wordt gemaakt, zonder dat hij of zij dat weet. Het zou eenvoudig weg ook teveel gaan kosten. Al die mensen die jou dan constant achterna moeten lopen, al dat die spullen die ze mee moeten sjouwen. En, stel, je komt in de gevangenis terecht, dan gaan ook die mensen mee het gevang in. Of, je wordt krankjorem en belandt in het sanatorium. Dan vinden de doktoren het niet fijn als de hele cameraploeg met je mee de isoleercel ingaat. En als dat dan wel zo is, dan weet je dat er een film over jou leven wordt gemaakt, met alle gevolgen van dien.

Tot slot zou ik als ik jou was toch maar een goeie manager opzoeken. Hij of zij kan dan alvast bij diverse TV programmamakers enzo een tarief afspreken. Ik zou dan ook kiezen voor contante betaling. Een goede manager weet van hoe en wat, dus is dat dan ook weer een antwoord op je vraag.

Ik wens je veel plezier en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel dingen zul je je nog wel herinneren en als dat niet zo is komen ze vanzelf wel weer terug als je het ziet. Lijkt me wel leuk in sommige gevallen. Maar heel je leven herinneren is onmogelijk. De belangrijke zaken weet je nog wel, maar onbelangrijke dingen vergeet je en ook al zie je ze een keer terug weet je het evengoed niet meer.