Als een jongen of een meisje een volle blaas heeft, en dan gaat plassen, wie is er dan het snelste klaar met plassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4K

Antwoorden (10)

Als ze boven de vijftig zijn, dan weet ik het wel ,dan is de vrouw veel eerder klaar... De prostaat bij mannen maakt dat ze het afleggen tegen vrouwen...

Als ze jonger zijn dan 50 dan weet ik het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meisjes zijn in verreweg de meeste gevallen sneller.

Dit komt omdat de stoere jongens eerst nog een brandweerslang moeten overbruggen, die simpelweg weerstand geeft. Het zal dus bij jongens langer duren.

Overigens kunnen jongens daardoor (ook weer in de meeste gevallen) verder komen met plassen dan meisjes.
Dat is overigens wel een ingewikkelde berekening; de lengte van eerder genoemde brandweerslang is van invloed; de dikte van de urinebuis en de spierkracht die op de blaas gezet kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jongen is dan eerder klaar. Dat komt omdat het meisje zich eerst moet uitkleden en gaan zitten. Vervolgens weer opstaan en aankleden. Dit alles duurt langer. Daarom staan er altijd langere rijen voor de damesWC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan langere rijen omdat er voor mannen meer wcs zijn. Daarnaast gaat het om het plassen niet om de handelingen vooraf.
Deze vraag loopt zo mank als het maar enigszins kan.
Je zult dus twee exact gelijkwaardige blazen met dezelfde inhoud en dezelfde uitloop snelheid moeten hebben.
Daarnaast zal de blaas wand even sterk moeten zijn.!
Dus: het antwoord is nog hij, nog zij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel mannen als vrouwen kunnen problemen krijgen met niet meer goed kunnen plassen. Het valt pas op als het niet meer lekker gaat. De straal wordt meestal zwakker en het duurt ook lang. U blijft langer op de WC en u moet vaak meehelpen( persen) wat juist niet goed is. Bij mannen kan dit veroorzaakt worden door een te grote prostaat of door een slecht functie van de bekkenbodemspieren. Wanneer u gewend bent u plas langdurig op te houden, dan spant u vaak uw bekkenbodemspieren aan. Op het moment dat u wilt gaan plassen kunnen de spieren niet goed ontspannen en daarmee het plassen niet goed op gang brengen. Een slechte, onderbroken straal is het gevolg. Vaak blijft er urine achter in de blaas en moet u snel weer plassen. Hier wordt altijd een straalmeting gedaan en een echo om te kijken of u leegplast.

Toegevoegd na 1 minuut:
De leeftijd hierbij telt natuurlijk ook mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze vraag wordt het uitvoerig behandeld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/urineren-mannen-sneller-vrouwen.7686
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag, denk dat het qua alleen plassen de meisjes altijd eerder zijn.

Toegevoegd na 6 uur:
En volgens mij is het plasgat van meisjes groter dan die van jongens dus zou het ook logischer zijn dat meisjes eerder klaar zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meisjes omdat zij meer druk kunnen uitoefenen op de blaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ligt het eraan hoe groot de blaas is en hoe getraind je bent. Verschilt dus bij iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meisje. Die hebben een ontsluiting netals een sluis. Open en alles vloeit eruit. Bij een man kan het erg lang duren. Vooral als hij het opgehouden heeft.