Welke team(bal)sport is fysiek het zwaarst? Als er een ranglijst van is, waar staat voetbal dan in dat lijstje?

Ik bedoel niet qua verwondingen en dergelijke, maar energieverbruik per wedstrijd per persoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
8K

Het beste antwoord

Ik denk inderdaad ook waterpolo. De hele tijd watertrappelen en van de ene kant naar de andere kant van het zwembad zwemmen achter de bal aan is vrij zwaar. Je bent constant in beweging en je gebruikt bijna alle spieren die je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minst slechte, dus het beste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dit handbal. op de eerste plaats dan.
Fysiek zwaar, maar aan de andere kant duurt de wedstrijd van handbal korter dan voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk waterpolo. Een lijstje kan ik je echter niet geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk Squash! Is wel een klein team, maar toch een team. Het hoogste energieverbruik ( maar is geen balsport) heb je wel met langlaufen. Ik weet niet of dat met een team ook gebeurt maar als er een estafette langlaufen zou zijn, dan zou dat hoog scoren! Misschien is het er wel hoor, dit weet ik dus niet. Ik denk dat voetbal niet zo hoog scoort qua energieverbruik. Je hoeft niet steeds hard heen en weer te rennen, je kan ook "blijven hangen" op jouw positie op het veld. Basketbal is een kleiner veld en minder teamgenoten, is dus arbeidsintensiever en zwaarder, handbal idem dito, tennis is zwaarder omdat het zoveel concentratie vereist en dat 'sloopt 'ook, zeker in het dubbelspel, waterpolo ben je constant in beweging, hockey is ook zwaarder want je bent weer met minder teamgenoten op een kleiner veld, daarom zouden zij het niet 3 kwartier volhouden per speelhelft, voetballers wel. Dan is ernog een sport waarbij je net als hockey met een stok slaat, maar dit is een stok met een soort lepel eraan. Dit lijkt me erg zwaar want je moet dus echt steeds naar voren rennen en de bal opscheppen en dan in het goal slaan. Het spel wordt ook nooit onderbroken, want als er verzorging nodig is, komt de verzorger het veld in en het spel gaat gewoon door. Ik weet niet hoe die sport heet maar hij wordt in Engeland/ Australië veel gepeeld. Vanwege het grote speelveld en de relatief veel 'collega`s' is voetbal dus ergens onderaan bovenstaande balsporten te vinden als het om energieverbruik gaat.

Toegevoegd na 8 minuten:
"Hurling", heet die sport en is dus Iers. Het schijnt de snelste balsport ter wereld genoemd te worden.
amc
13 jaar geleden
Ik twijvel tussen worstelen{grieksromeins}en boksen heb beide beoevend ,en was na elke wedstrijd dodelijk vermoeid ,heb ook gevoetbalt ,was het type zwrever ,kon nog wel naar huis trimmen ,{bij wijze van spreken}na afloop

Toegevoegd na 6 uur:
sorry mijn antwoord zal wel heel raar overkomen ,ik zach balspel over het hoofd ,heb te lang gebokst denk ik