welk dier is tegenwoordig de meest beruchte rover op aarde?

Welke groeps dieren zijn het meest succesvol bij de jacht?

En welke solidaire rover is het meest succesvol bij de jacht?

gekeken naar het slagingspercentage van de jacht.

En dan zonder aas eters, en de mens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Gevlekte hyena

Hyena's hebben een slechte reputatie. Ze staan bekend als aaseters of slimme dieven van andermans prooi. Dat is onterecht. De gevlekte hyena is net zo goed een jager als een leeuw.
Twee op de drie prooien vangen ze zelf. Omdat ze 's nachts jagen gaat dat onopgemerkt aan ons voorbij.

Hoe groter de prooi, hoe meer hyena's nodig zijn voor de jacht. Voor een gnoe of gazelle volstaan 3 hyena's, voor een zebra komt een groepsgrootte van soms wel 20 voor. In ruim 1 op de 3 gevallen slagen hyena's erin hun prooi te overmeesteren. Ze bijten net zolang totdat het doodbloedt of overlijdt aan de shock.

Feitjes

• Op de Serengeti leven 7.500 gevlekte hyenas, dat is bijna 3 keer zoveel als het aantal leeuwen.
•De achtervolging van een groep hyena's kan wel 3 kilometer duren. Ze putten hun slachtoffer uit.
•De topsnelheid van een hyena is 65 km/u.
•Hyena's laten zelden hun prooi door een ander afpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De vuurmier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De orka is in beide disciplines een beruchte en succesvolle jager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij de havik. Heeft me al een kip en een haan gekost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vos en daarna de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk een jachtluipaard. Die kan een snelheid halen van meer dan 100km.