Zou de mens heden nog kunnen overleven wanneer hun leven en lot door de natuur wordt bepaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms denk ik wel, het zou weleens even goed zijn voor de mens.

Het beste antwoord

Bedoel je: als we onszelf moeten redden zonder alle moderne technieken en zo?
Ongetwijfeld zullen dan veel mensen het loodje leggen, maar er zullen ook mensen overleven - mensen die kennis hebben van de natuur, weten wat ze moeten doen tegen kou, om aan eten te komen, beschutting te vinden, ziektes en verwondingen te behandelen.
De mens als soort is misschien wel een soort onkruid: je kan het wel willen uitroeien maar het duikt toch wel weer ergens de kop op - als je ziet wat we in de geschiedenis van de mensheid al allemaal overleefd hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als de mens eerst de natuur ingrijpend verandert, is het geen echte natuur meer...al die aardverschuivingen zijn het gevolg van de ontbossing, die op grote schaal heeft plaatsgevonden, en mensen wonen graag aan de kusten, waar de zee af en toe zijn macht laat zien onder invloed van een orkaan...daar, waar de natuur nog intact is, en waar mensen leven in harmonie met de natuur, overleven ze prima - al zijn de stukjes aarde waar dat nog gebeurt steeds moeilijker te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets zo veranderlijks dan de mens. De mens kan snel aan pasen aan zijn omgeving waar dan ook tewereld. Dus ja de mens kan overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk van niet.Volgens mij zijn de mensen volop bezig met de natuur kapot aan het maken vandaar ook die natuurrampen die overal voorkomen binnen dit en .....jaar bestaat de mens volgens mij niet meer ik zou het eerder zo stellen: de mens leeft"nu"nog wel de natuur is NOG NIET HELEMAAL kapot,nog niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kijkt hoe zelfs nu sommige mensen in ontwikkelingslanden (brrr wat een eufemisme trouwens) onder de meest barre omstandigheden weten te overleven, dan luidt het antwoord op je vraag ja.