Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er op dit moment zo weinig vogels in de tuin?

Wij hebben over het algemeen veel vogels van allerlei soort in de tuin. We voeren gevarieerd en er is voldoende voer. Toch zijn er momenteel (11.12.2011) bijna geen vogels te zien. Katten zijn niet het probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat viel mij ook al op... Heel vreemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vreemd. Hier is het druk. Misschien weet de vogelbescherming meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm, misschien omdat het winter is? Ik neem aan dat uw vraag trekvogels betreft? Of bedoelt u standvogels, wintergasten, doortrekkers, etc?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het komt omdat ze hier allemaal op het balkon zitten. de gevleugelde vrienden hebben een eigen kerstkrans met lekkernijen, en als het gaat vriezen hangt de waslijn vol met pinda's trosgierst en vetbollen (tot groot vermaak van de katten overigens) mezensoorten genoeg hier, en ook boomklevertjes heb ik gespot. (meeuwen en kraaiachtigen tel ik niet mee)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik verwacht dat het komt doordat het een vrij milde winter is, dus de overwinteraars hebben minder moeite met zelf voedsel vinden, en komen daarom minder in je tuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij komt dat 'onze' vogels al naar het zuiden zijn en er vanwege de relatieve warmte in het noorden nog niet zoveel naar hier zijn gekomen. Het begint nu een beetje op gang te komen.

Andere antwoorden (1)

Ha, die Rikeddie;

Misschien hebben veel vogels vanwege het kouder worden weer alsnog een last-minute naar het Warme Zuiden geboekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding