Hoeveel energie verbrand een volwassen man tijdens een stevige wandeling van 40 kilometer?

Toegevoegd na 10 minuten:
Uitgaande van een normaal postuur en normale stofwisseling.

Toegevoegd na 11 minuten:
Oh ja, en hij loopt in Nederland, dus hoeft nauwelijks te klimmen tijdens de wandeling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Kimath
12 jaar geleden
niet te zeggen, ligt aan de stofwisseling, lengte, gewicht, snelheid, conditie, hoeveelheid spieren etc.

Het beste antwoord

Op basis van 7 kilometer per uur, een volwassen man (ruim 80 kilo), verbrand ongeveer 500 calorieën.
Dus 7 x 6 = 42 kilometer
500 x 6 = 3000 calorieën
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat dit rond de 3000 calorieën zal schommelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand van rond de tachtig kilo verbrandt dan zo'n 2530 Kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een site voor je, waar je het kan uitrekenen. Weet niet hoe snel je loopt en wat je gewicht is, dus ik kan het niet voor je uitrekenen.
Succes met wandelen!!