wanneer gaan de eerste mensen landen op Mars?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We moeten ook niet uitsluiten dat de mensheid er mogelijks al is geweest denk ik.

Het beste antwoord

In elk geval niet veel eerder dan 2016, blijkens http://www.nu.nl/wetenschap/2345169/nasa-krijgt-miljarden-nieuw-ruimteschip.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,da's een goed antwoord,want dit kan je nazoeken via die gegeven link.

Andere antwoorden (2)

Dat zal binnen dertig jaar een feit zijn volgens de NASA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe bedoel je dat er al mensen zijn geweest? waar haal je die info?ik heb nooit ged8 dat er misschien al mensen op Mars kunnen zijn.Wel heb ik op YouTube 's een filmpje gezien waar er een heleboel gekke lijnen en strukturen te zien zijn + ook het gezicht in de Cydoniavlakte.D'r = ook een vette film over dat gezicht in "Mission 2 Mars".= een héle coole film;heb die gezien.Bedoel je soms zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet het geval geweest zover wij weten, maar als je gewoon naar nasa.gov gaat, kun je vinden dat men verwacht dat mensen de planeet binnen dertig jaar gaan bezoeken.
We moeten ons eerst gaan afvragen of we wel naar de maan zijn geweest! Ondanks dat ik het nog steeds niet wil geloven, zijn de (wetenschappelijk) feiten moeilijk van tafel te vegen. Een korte opsomming van de problemen
- straling Van Allen Belt levensgevaarlijk voor levende wezens: pak astronauten erg dun.
- motor geluid landing op maan niet te horen
- in de schaduw is de tweede man Buzz Aldrin perfect belicht
- Russische spionagesatelliet heeft foto van krater gemaakt in Area 51 die gelijk is aan de bekende maan krater
- opstuiven zand maanbuggy lijkt op van aarde, maar dan halve snelheid (geen atmosfeer om te verstuiven)
- het moment van de geschiedenis van de mensheid is vastgelegd op film, maar de film is verdwenen???
- niet heel lang geleden heeft een NASA topman gezegd dat we niet de technologie hebben om naar de maan te gaan??
- officiele persconferentie met de ruimtepioniers: ze zaten erbij als gebeten honden. Vermeden vaak oogcontact en alles kwam er stroef uit
- Buzz Aldrin sloeg een man die zei dat hij nooit naar de maan is geweest en een leugenaar was
- veel en veel meer van dit soort tegenstrijdigheden.. helaas...

Maar terugkomend op Mars: het zal heel erg moeilijk zijn. Alleen de reis naar Mars duurt bijna een jaar (?) en ok de aantrekkingskracht van de planeet is erg groot. Hierdoor zal je dus erg zacht moeten kunnen landen, want wij mensen kunnen veel en veel minder aan dan machines zoals de robots die op Mars rijden / gereden hebben. Ook het kostenplaatje is een groot obstakel. Het meest rendabel zou zijn om het vanaf de maan te doen met een soort lanceerplatform :) Dit kan ook een railgun / coilgun achtig ontwerp zijn, oftewel met een magnetische versneller. Volgens vele wetenschappers moet een bemande reis naar mars binnen 30 - 40 jaar kunnen.