waarom mag je spinazie niet nogmaals eten als het al 2 keer ingevroren is?

het heeft te maken met de natrium die erin zit, maar wat gebeurt er dan met die natrium?
waarom wordt het ineens gevaarlijk, en hoe gevaarlijk is het dan?
is er ook nog ander voedsel dat je niet nogmaals mag ontdooien(en eten)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gaat niet zozeer om het bevriezen, maar om het opnieuw opwarmen. Ook als het gewoon in de koelkast heeft gestaan, Het nitraat zou dan worden omgezet in nitriet, wat niet zo gezond voor je is.
Van wat ik er van begrepen heb dateert dat nog uit de tijd dat het moeilijk was voedsel goed koud te houden, en zijn ze daar allang weer op terug gekomen. Je mag een prakkie spinazie best nog een keertje opwarmen.

Voor babies en mensen met een zwakke gezondheid wordt dat nog wel afgeraden, maar voor iemand met een gezond gestel kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Al zou je een kilo spinazie eten. Maar na een keer of twee, drie , is het lekkere er wel af, hoor. Voor mensen met een zwak gestel of kleine kinderen kan een normale portie al gevaarlijk zijn ; die kunnen er zuurstoftekort van krijgen, en dat is niet echt onschuldig. Gewoon niet aan de baby geven, en niet aan je zieke oma, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Je kunt het risico nog verminderen door het zo snel mogelijk af te koelen, dus niet te lang lauwwarm te laten zijn.

Andere antwoorden (1)

Dat mag wel.
Fabeltje.
Het nitraat kan omgezet worden in nitriet bij 2 x koken.
Daar zit wel een klein gezondheidsrisico, maar niet bij 2x invriezen.
Wat je overhoudt na 2x invriezen zal niet de moeite waard zijn, maar dat is een andere discussie.
Maar niet slecht voor je gezondheid.
Opnieuw koken wel.