Invloed warmtebronnen op de öpwarming van de aarde

Je hoort als oorzaak van de opwarming de luchtvervuiling en ozonlaag die ervoor zorgt ddat de arde zijn warmte niet kwijt kan. Gezien het feitt dat wij zga alle energie door of door middel van warmte opwekken, wij zelf lichaams warmte opwekken, enz enz; Zou het dan niet kunnen dat dit ook een wezelijke bijdrage levert aan de opwarming? Hier hoor e namelijk nooit iets over.

Of zijn een kleine 7 Miljard mensen met al hun energiebehoeftes verwaarloosbaar?

13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja en volgens mij heb je opwarming verkeerd gespeld.

Het beste antwoord

De hoeveelheid warmte die door mensen wordt afgegeven is vrijwel verwaarloosbaar met de warmte die de aarde zelf afgeeft.

De zon straalt een enorme hoeveelheid licht uit, waarvan een deel op de aarde valt. De aarde absorbeert dat licht en zendt het als warmte weer uit. Het gaat hier om enorme hoeveelheden warmtestraling, waarbij dat kleine beetje van de mens te verwaarlozen is.

Onze energiebehoefte is wel een probleem, want daarvoor gebruiken we fossiele brandstoffen die opraken (dat is deel één van het probleem) en bovendien er voor zorgen dat de aarde de warmte niet meer goed kwijt kan omdat de C02 in de atmosfeer als broeikasgas fungeert.

De ozonlaag doet trouwens voornamelijk het omgekeerde van wat jij beweert: hij houdt schadelijke ultraviolette straling van de zon tegen. De ozonlaag is een soort zonnenbril. Minder ozon in de bovenlaag van de atmosfeer zorgt voor meer ultraviolette straling aan het aardoppervlak en dus meer kanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als we met zijn allen zouden stoppen met lichaamswarmte op te wekken zouden we met zijn allen dood gaan. Omdat het irrealistisch is wordt het niet besproken.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is namelijk een natuurlijk proces. Koeien stoten ook C02 uit wordt ook neit over gesproken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opmerking: de Aarde heeft broeikaseffect nodig; Moest er geen broeikaseffect zijn zou de temperatuur 30°C lager liggen.
Het gaat hem dus niet om zaken als lichaamswarmte .... die mogen er zijn.
Het gaat over koolstofdioxide , methaangassen en zo die op zeer korte termijn de lucht zo vervuilen dat het broeikaseffect vele malen versterkt , dat nog dagelijks toeneemt en waarvan men nog in het ongewisse is hoe lang die toename sporen zal nalaten ...misschien wel honderden tot duizend jaar zal duren eer de Aarde terug op 'normaal' zal staan.

Wat betreft die koeiescheten ....daar heb ik iets over geschreven bij :reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, wij zijn zelf geen grote factor. niet omdat we niet met zijn allen veel energie afgeven, maar omdat het een andere energie cyclus is, als het ware. De energie die wij met zijn allen produceren is afkomstig van zonnewarmte: De zon komt op de aarde en laat planten groeien, waar dieren van leven. De dieren verbranden het plantaardig materiaal, en laten zo de energie die de planten hebben vastgelegd in bladeren weer vrij. Dit is een continue proces. Instraling, vastlegging, verbranding. En in principe met elkaar in balans.

De problemen beginnen pas als je spul gaat verbranden wat heeel lang geleden door planten is vastgelegd; Zoals je steenkool, aardgas etc.