Waar komt die wind ineens vandaan?

Heeft dit te maken met het komende orkaanseizoen? Het stormt hier in regio Rotterdam heel heftig en ik vraag me af hoe dat zo komt. Het zou zomer moeten zijn nu, maar het lijkt wel herfst. Is dit een nadelig gevolg van het orkaanseizoen wat nu een beetje aan gaat breken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zit een lagedrukgebied in de buurt. En aangezien de wind altijd van hogedruk- naar lagedrukgebied stroomt, hebben wij nu last van die wind.

Vergelijk het maar met de + en - van een batterij: De stroom moet plus naar min. Zo zit het ook met de wind: Die voert van hoog naar laag.
En daar zitten wij toevallig nu middenin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Gister en eergisteren was het een warme dag. Dan zijn er veel hogedrukgebieden. 'sNachts stijgt die warme lucht. Er zijn de volgende ochtend dan (heel) veel plekken waar gewoonweg geen lucht is. Die plekken worden opgevuld met lucht uit andere plekken, wat met hevige wind gepaard kan gaan. Dit gebeurd nu ook.