Klopt het dat als je 24 uur in een ketel met Coca Cola drijft, je lichaam vergaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee, dit lijkt me heel sterk.
Overigens bevat cola wel middelen die dusdanig slecht zijn dat verschillende bacterieën het niet overleven.

Ik drink zelf liever water dan cola, maar als ik op vakantie ben in Afrika, dan ga ik toch voor de cola. Ooit van een reisleider gehoord: "One coke a day, keeps the docter away".

Nog een leuk weetje voor de reizigers onder ons: als je in de tropen ziek bent en je hebt eigenlijk ORS nodig maar niet bij je, dan kan dit vervangen worden door een eetlepel zout door cola te mengen en dit op te drinken. Heeft hetzelfde effect (en smaakt ook ongeveer even slecht), ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, dit is een broodjeaapverhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's net zo'n onzin als dat het roest laat verdwijnen. Ik bedoel: als Coca Cola roest kan laten verdwijnen of je lichaam kan 'opvreten', zou jij dan nog cola drinken? Dan was je maag toch ook allang helemaal weggevreten zijn?
Met andere woorden: grote onzin!

Toegevoegd op 05-05-2009 18:15:54
edit: Dan zou je maag (...) weggevreten zijn? (Was a hard day at the office ... sorry)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen: leg een stukje rauw vlees 24 in de coca cola en kijk wat er gebeurt...

Toegevoegd op 05-05-2009 18:31:39
24 uur dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mythbusters heeft dit al eens behandeld en het is pure onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GROTE onzin, denk dat dan niemand meer Cola hoeft..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, er zit nix speciaals in cola, behalve suiker en koolzuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat lukt misschien wel met zwavelzuur.
Cola is wel enigszins zuur, en daarom niet echt goed voor je tanden. Maar het blijft lekker. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het niet vergaan van een lichaam spreek ik niet tegen, maar het is zeker wel erg zuur.