Hoe kan ik output volt van een deur contact sensor meten met een Raspberry Pi?

Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een project waarbij ik de output volt van een magnetische deur contact sensor wil uitlezen met een raspberry pi.

De sensor gebruikt 3 LR44 batterijen. Ik weet niet of ik dit op de GPIO pinnen mag aansluiten, aangezien ik niet wil dat mijn Pi doorbrandt.
Ik heb de kabels naar de speaker verwijderd omdat ik geen geluid nodig heb. Ik wil nu dus deze kabels aansluiten aan mijn Pi. De output volt van de sensor is maximaal 4.35 V

Iemand enig idee of dit kan en hoe ik dit moet aanpakken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit zijn de sensoren overigens:

https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/beveiliging/huisbeveiliging/alarmsystemen/smartwares-mini-alarm-deur/raam-contact-3x/5361858

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1.2K

Het beste antwoord

Als je geen geluid nodig hebt dan kun je de hele schakeling met batterijen weglaten. Sluit de reedschakelaar (glazen buisje) aan op de - voeding van de Pi en op een van de ingangen, verbind diezelfde ingang ook met een weerstand van bijvoorbeeld 10 kOhm met de + voeding van de Pi.
Als de magneet in de buurt is van de reedschakelaar dan is de ingang 0 V, verwijder je de magneet dan zorgt de pull-up weerstand voor een logische "1" op de ingang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super bedankt voor uw antwoord, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb inderdaad geen geluid nodig. Zou u misschien willen uitleggen hoe het moet d.m.v. tekening, dat zou een hoop verklaren. Nogmaals bedankt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een plaatje toegevoegd aan mijn vraag. Is dat de juiste opstelling?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel, zo moet het werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb alles aangesloten en getest, maar ik krijg nooit een low input. Ik heb de volt gemeten die de pi binnenkrijgt en hij blijkt nooit helemaal 0 te zijn, zou dat de reden kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is uiteindelijk toch gelukt! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super goed antwoord!