Waarom fluiten mensen?

Ik werk veel onder de mensen, wat mij elke keer opvalt is dat mensen fluiten maakt niet uit op welk deel van de dag het is. Is het om te laten horen dat ze vrolijk zijn of vervelen ze zich of is daar een andere reden voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou bijna zeggen: Waarom fluiten de vogels? Het is een soort 'innerlijk moeten'..tenminste bij mij is dat het geval. Vooral als ik alleen ben..tijdens autoritten..maar ook als er mensen in mijn nabijheid zijn..fluit ik altijd wel een of ander melodietje. Eigenlijk heel de dag door spelen er deuntjes in mijn kop en vaak zonder dat ik het mij realiseer..fluit ik ze. Toen ik vroeger kranten bezorgde, vertelden mij een paar meisjes mij dat ze mij als hun wekker gebruikten..omdat ik altijd het hoogste lied floot. Ik vond toen dat ik het eigenlijk verkeerd deed...ik had feitelijk 's morgens kusgeluiden moeten maken..om die meisjes te laten ontwaken. Ik ben een geboren optimist..ik hou van het leven en van mensen en ik lach heel graag. Misschien dat deze eigenschappen tot het fluiten van allerlei liedjes bijdragen. En verder kun je fluiten naar een nòg beter antwoord, haha. Groet, Ton

Muziek verbetert vaak de stemming van mensen en als je dit zelf voortbrengt nog veel meer. Vroeger werd dan ook veel gezongen door handwerkmensen maar dat is met de komst van draagbare radio's teloorgegaan.

Het is zo specifiek dat het willen laten horen. Het is niet zo belangrijk voor hun dat anderen het horen. Zij zijn zelf op dat moment overgelukkig en zitten heel lekker in hun vel. Dat willen ze voor hunzelf tot uiting brengen, want met een zuur gezicht op je smoel kan je niet het innerlijke geluk tot uiting brengen. Ze zijn gewoon heel erg vrolijk en blij, dan gevoel willen ze uiten. Wees blij dat ze vrolijk zijn. Wees blij voor ze en misschien kan je gaan meegenieten. --- Soms is het een methode om het geluksgevoel op te wekken. Dan helpt het als je zelf niet vrolijk bent. Of gestrest. Dan probeer je trucjes om je humeur om te slaan.

Mensen fluiten als ze zonder zorgen door het leven gaan, z.g. Flierefluiters. Fijn als je dat hebt........

Ze fluiten omdat ze op een plek zitten waar ze niet mogen zingen, of omdat ze niet kunnen zingen en wel fluiten. Ze willen laten horen en delen met anderen, dat ze het naar hun zin hebben. Een opmerking als: Als je voor mij fluit, dan laat het maar"", is daarom dubbel kwetsend!

Yep, ik ben er zo één, een flierefluiter :-) loopt altijd te fluiten, altijd wel een liedje in mij hoofd. Het is fijn om te doen, het ontspant, ik maak mezelf er vrolijk mee. Misschien niet altijd even leuk voor anderen, doe het enkel alleen maar voor mezelf!

ik ben er ook zo een.als ik lekker in mn vel zit en t naar mn zin heb op mn werk,dus met plezier doe begin ik te fluiten.het geeft n ontspannend gevoel en de tijd gaat ook lekker snel.vooral als de radio aanstaat en er is n nummer op die me lekker in mn gehoor ligt begin ik te fluiten.heerlijk.(vooral omdat ik niet zo tekst vast ben)

Muziek is een soort universele uitlaatklep voor mensen. Bijna iedereen houdt er van. Fluiten is een heel makkelijke manier om zelf muziek te maken, ook al kun je geen instrument bespelen of kun je niet mooi zingen. Fluiten is gewoon een manier om het muziek-deel van je hersenen lekker te laten wapperen, het brengt ontspanning en het geeft je ruimte om een beetje creatief te doen zonder je erg in te spannen. Gek, vroeger floot ik altijd. Ik moet het toch weer eens wat vaker gaan doen!

Omdat het gezellig is of ze een liedje in hun hoofd hebben.

Ik fluit omdat ik heel mooi fluiten kan. Mijn fluit is heel geliefd in mijn omgeving.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100