bestaat er magneet vering?

ik ben hier aan het spelen met 2 magneten.
als ze afstoten en in een plastic pijpje zitten
dan is dat een soort vering.
kan dat ook gebruikt worden voor auto's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, de 'slag' van de vering zou veel te kort zijn, aangezien de magnetische kracht afneemt met het kwadraat van de afstand.
Maar er zijn wel magnetische schokdempers. Die hebben al voordeel dat hun demping te regelen is, omdat er een magnetische vloeistof inzit.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Volgens mij gebruiken ze het door jouw omschreven systeem voor monorail treinen waarbij de trein door magnetisme over de rail rijdt, een heel klein stukje verheven boven de rail waardoor de aandrijving en de vering plaatsvind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Behalve dat er al maglev (Magnetic levitation) treinen bestaan (Rijdt inHong Kong tussen vliegveld en stad), zijn AUDI TT auto's met magnetische vering uitgerust.:

Delphi’s Magnetic Suspension for the new Audi TT

Delphi’s Magnetic Suspension for the new Audi TT delphi magnetic suspension ferrofluid
MagneRide was first available in the 2002 Cadillac Seville STS. Now Holden Special Vehicles (HSV), Buick, Audi, and Ferrari all have MagneRide magnetic suspensions from Delphi http://www.gaussboys.com/blog/?p=52