Je kan alleen goed mediteren als je erg rustig bent.
Door bepaalde manier van ademhalen wordt je erg rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor meditatie moet je ontspannen worden.Wanneer je gespannen bent,dan vindt dit meestal de eerste weerslag in de buik en dat beinvloed de ademhaling,die gaat bijvoorbeeld wat hoger zitten en kan onregelmatig worden.
Door je eerst hier op te focussen en te proberen gelijkmatig te ademen via de onderbuik,zal je al beter ontspannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet zo veel van meditaties af, maar het lijkt me dat door rustig te ademen je je lichaam ontspant en dat schijn je nodig te hebben bij meditatie.

ps wel doorademen he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ademhaling is een onwillekeurige spierbeweging die doorgaat ook als je er niet aan denkt. Om je zelf te beheersen is het van belang dat je jezelf helemaal onder controle hebt dus ook je ademhaling. Pas als je je ademhaling onder controle hebt kan je goed in jezelf keren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het beginnen met meditatie is ademhaling inderdaad erg belangrijk. Om te mediteren heb je rust nodig. Behalve je gedachten (!) wordt je alleen afgeleid door je ademhaling (als je in een rustige kamer zit/ligt/staat).

Door je te concentreren op je ademhaling, maak je het onderdeel van je meditatie en wordt je alleen nog gestoord door je gedachten, en dat is de kern van mediteren.

Als je meer gevorderd ben met mediteren dan kan een verandering in mindset je al in meditatiestaat brengen, en hoef je je niet meer te concentreren op je ademhaling. Je kan dan zelfs staand in een drukke treincoupe mediteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
focussen op de ademhaling ondersteund
de meditatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar het om gaat is het uitschakelen van bijna alle gedachten, wat overblijft is alleen het gevoel van het hier en nu. Concentreren op iets wat vanzelf gaat, zoals ademhaling is een effectieve methode. Maar ademhaling hoeft helemaal niet de focus te zijn, je kan bijvoorbeeld ook gaan wandelen in een rustige omgeving in de natuur.