Waarom kunnen maar weinig mensen een snoepje helemaal op "zuigen"?

Ken meerdere mensen die dit ook hebben vandaar; (weinig mensen)

Op een gegeven moment WIL je echt bijten..
een dropje b.v..

Het lukt me niet...Ligt het aan mij of herken je dit?

Wat veroorzaakt deze drang?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ha, die ESVW;

Ik heb daar geen last van. Er zijn niet veel snoepjes (IK hè, dus niet Sinterklaas) die ik lekker vind, maar een snoepje dat er voor lijkt te zijn gemaakt om langzaam in de mond te laten smelten geef ik alle tijd; niet dat nare geknars en gekraak, maar zolang mogelijk die lekkere smaak. Werther's Echte bijvoorbeeld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het komt omdat we soms weinig zelfdiscipline hebben aangaande lekkere dingen. Het snoepje is erg lekker, en hoezeer je je ook voorneemt om er heel lang over te doen... het moet doorgebeten worden.
Je kunt dit voorkomen door wat meer geconcentreerd je snoepje op te eten en jezelf discipline op te leggen. Of dit het waard is, dat is iets anders natuurlijk. Maar ik herken het gevoel van: toch dat laatste stukje bijten.
Ik deed het met stophoest snoepjes altijd... at ze bij rollen tegelijk in de kerk. Wilde perse op ieder snoepje helemaal zuigen.... lukte nooit. Ik wil m opeten... doorbijten, er op kauwen en dan de volgende nemen.

Heel kleine hapjes nemen of erg langzaam eten lukt ook erg slecht als je je lievelingsgerecht voor je heb staan. Het is een drang.