Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kijken mensen je raar aan als je zegt dat je een UFO hebt gezien ?

veel mensen denken meteen aan buitenaardse wezens waneer ze het woord UFO horen terwijl het alleen maar betekend" Unidentified flying object".
onherkenbaar vliegend voorwerp.
waarom is dit verband met Aliens toch zo sterk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
928

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je geeft het antwoord in je eigen vraag!!

De meeste mensen associeren UFO alleen met buitensaardse wezens én de meeste mensen denken dat die niet dagelijks de aarde bezoeken (dat schrijf je niet maar dat is toch een soort algemene opinie).

Dus als jij zegt, ik zag een UFO staat dat voor de gemiddelde medemens voor: ik zag een buitenaards ruimteschip.

Logisch dat ze je raar aankijken
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat het typisch een uitdrukking is voor vliegende schotels en dat soort dingen. Als je de term letterlijk neemt, kan van alles wat langs komt in de lucht een ufo zijn, maar doorgaans is het een vogel, een vleermuis of een vliegtuig dus niet echt unidentified.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat andere op dat moment misschien unidentified flying objects op zich gewoon wel geidentificeerd kunnen en dienen te worden. Dat jij als leek dat niet kan is logisch. Maar een echte UFO die door niemand (ook niet een geheime overheidsdienst bijv. ;)) geindentificeerd kan worden zal toch wel iets buitenaards moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja,
als een of andere amateur een "home made" raketje een eind de lucht in lanceert heb je al een ufo, ook voor geheime diensten.

Lijkt me zelfs niet onmogelijk dat een grapjas zoiets een beetje als schotel er uit laat zien.

Ik weet dat omdat mijn oudste kind een keer een startrek entreprise vliegend heeft gekregen...met minimale kosten .
Helaas zijn de foto's niet meer online op het modelbouw forum en is dat modelletje inmiddels overleden. De reacties spreken nog wel voor zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze je niet geloven. Een blik van ongeloof kan er heel raar uit zien toch!

Toegevoegd na 20 minuten:
Misschien moet je je waarneming op een andere manier brengen. B.v. Weet je wat ik vannacht gedacht hebt te zien en je mag me tegenspreken dat het niet waar is. En dan hang je een mooi verhaal op. Dus maak de mensen geinteresseerd en nieuwsgierig. Moet je dan eens kijken wat er gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan met welke intentie je het verteld.
Ik zeg bij elk overvliegend vliegtuig (of paar sokken dat door de kamer gegooid wordt) He, kijk, ik zie een UFO ! Kijkt niemand me (meer) raar op aan.
Maar als je met deroge ogen probeert te vertellen dat je marsmannetjes hebt gezien,......tja, dan zullen de meeste mensen je toch minimaal enigszins skeptisch aankijken.

Dat komt natuurlijk doordat er op teevee en in de literatuur en met name in de altoos mateloos populaire pseudowetenschap, die regelmatig in tijschriften van minder intellectueel niveau placht op te duiken - veel te snel en veel te makkelijk een link wordt gelegd naar buitenaardse activiteiten.

UFO betekent natuurlijk gewoon onbekend vliegend voorwerp, en kan alles zijn dat zich door de lucht beweegt. Maar in de volksmond betekent het nu eenmaal meestal vliegende schotel (met implicatie van een niet-aardse bemanning).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat meestal nog al vreemde mensen zeggen dat ze er een hebben gezien,en daar bij ook verkondigen dat het om buitenaardse wezens gaat:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste mensen er niet in geloven, en ervan uitgaan dat er een (rationele) verklaring is voor ufo's.

(Bv. een deel van de "ufo's", vooral de "lichtbollen", kan verklaard worden door spiegelingen van lamplicht in glas/of zelfs in de lens van het fototoestel)
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding