is het mogelijk om een kaars te laten stoppen met branden op de helft?

want ik val vaak in slaap met een kaars aan.
ik wens dan iedereen het beste en geen oorlog.
maar dan brand de kaars helemaal op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik GEEN kaars als nachtlampje.
Gebruik desnoods een nachtlampje met een timer
voor in het stopcontact.
Men weet nooit wat men doet in zijn slaap,
en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de vraag niet.

Het beste antwoord

Zet hem in een bakje met water.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus.
goed idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig idee. Daar zou ik nu nooit op zijn gekomen! En volgens mij het enige antwoord op de vraag als je wilt dat deze precies voor de helft opbrandt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1.

Andere antwoorden (6)

kleinere kaars kopen, er staan de branduren op
en anders een theelichtje die brand ongeveer 4 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hoeveel branduren de kaars heeft, pak een wekker of kookwekker erbij en laat die op de helft van de branduren aflopen.
Jij wordt wakker en blaast de kaars uit, gevaar geweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niet, dan kan je beter kleine kaarsjes nemen, of een waxine lichtje, die vallen ook niet zo snel om. en zet ze in ieder geval op een plek waar het veilig is.

ps er zijn ook waxine lichtjes die werken op baterijen, dan heb je wel een beetje de sfeer maar toch is het veilig
13 jaar geleden
Zaag de kaars gewoon doormidden. Dan kan je er twee keer gebruik van maken Gerrit....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel netjes van je beste man dat je aan iedereen denkt ! Maar een kaars op de helft laten stoppen met branden , dan zou je bijvoorbeeld een ventilator met tijdschakelaar kunnen laten draaien , en ook naar 2 minuten weer kunnen stoppen , uiteraard wel op de kaars gericht ! Let wel dat de kaars heel goed in een zware houder zit , dus niet kan omwaaien , veilig op een grote schotel staat , geen brandbare dingen in de buurt ! Van te voren even uittesten , EN KIJK UIT dat je geen brand krijgt . Het zou moeten werken . Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je neemt een hoog glas, daar zet je de kaars met wat gesmolten kaarsvet op de bodem in vast, je vult vervolgens het glas met water en laat de kaars branden. De kaars zal onder water uitgaan, de volgende ochtend gooi je het water weg en zet je de kaars in de standaard. die avond brand je je kaars gewoon op. Niet in het glas laten zitten, dat kan klappen door de hitte. Overigens vraag ik me af of het verstandig is met een brandende kaars te gaan slapen maar dat is een andere kwestie.